• Anonym

Hur ta reda på nåns inkomst?

Hur gör man för att ta reda på hur mycket en person har i inkomst?

• Svar på tråden Hur ta reda på nåns inkomst?
  • malibos

Tror du använda dig av Ratsit,  eller taxeringskalender kanske? Nyfiken, varför vill du veta? Och varför törs du inte fråga?

• Lilla Morran

Finns en katalog som hanlar om hur mycket man deklarerat... minns inte vad den heter - utkommer varje år men uppgifterna är såklart från ett år tillbaka i tiden tror jag...

Taxeringskalendern! Så heter den...

• Anonym
    malibos skrev 2008-09-26 10:53:33 följande:
    Tror du använda dig av Ratsit,  eller taxeringskalender kanske? Nyfiken, varför vill du veta? Och varför törs du inte fråga?
    Men numera är det väl så att om man kollar upp nån så får personen uppgifter om det?
  • Anonym

Det gäller underhåll till mitt barn? Har inte sökt pengar eftersom pappan hade så dåligt med pengar. Ville inte att han skulle få en skuld till försäkringskassan. Men nu tror jag att han ljuger om hur mycket han tjänar?

• LillaMi

jo på Ratsit ska dom tydligen skicka ut papper om vem och vad som kollats upp om en.
    Men vad man tjänar är väl allmäna uppgifter så man så d e bara att ringa skattemyndigheten!

• malibos
    Anonym skrev 2008-09-26 10:54:30 följande:
    Men numera är det väl så att om man kollar upp nån så får personen uppgifter om det?
    Be någon annan kolla åt dig, någon som han inte känner.
  • Birgitta2

Ring skatteverket. Uppgifterna är offentliga. Du får se för vilken inkomst han skattar. Dock ser du inte om han har nummerkonto i Schweiz om han sparar 20 000 per månad typ.

• Raspberry81

Inkomsten kan man ju alltid se, men jag tror inte man kan se ngns förmögenhet. Dvs vilket sparande eller andra tillgångar som finns. Så hela bilden får man inte om den ekonomiska situationen, men iaf en bättre uträkning för vad han är skyldig dig i underhåll.

Svar på tråden Hur ta reda på nåns inkomst?