Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

accepterar ni alkohol?

Jag accepterar inte alkohol till mina minderåriga. Vi har pratat igenom det och bestämt hur vi skall göra. Vi har en överenskommelse (muta) om betalt körkort om de inte dricker eller röker.
    Jag har alltså inte satt ett förbud utan lagt det på deras ansvar. MEN de vet exakt vad jag tycker om det. De vet oxå att OM de bryter mot regeln så blir jag inte arg utan de kan ringa hem i lugn o ro, men deras muta ryker.

Jag hade aldrig accepterat alkohol hemma i barnens rum lika lite som cigaretter.

Dessutom har vi valt att vara närvarande föräldrar till barnen. Vi hämtar o lämnar, vet vart de är o med vem osv osv. Vi har inte fria tider för att ränna ute på kvällarna heller.

• Majsan70
    Thaleia skrev 2008-09-26 15:17:13 följande:
    Så är jag också uppfostrad, förutom mutan då. Vi visste väldigt tydligt var gränsen gick med våra föräldrar. Men det här med lämning och hämtning var likadant, föräldrarna i vårt kompisgäng turades om att komma och hämta och ngn av mina föräldrar var alltid uppe när vi kom hem och vi hade en tid att passa. Sen fick vi inte vara ute och ränna vaje helg heller. Nu är mina barn väldigt små än men jag känner att jag kommer att försöka att uppfostra dom på samma sätt.
    Jag tror man kan förskjuta alkoholdebuten något med det förhållningsreglerna. Jag är oxå uppfostrad på samma sätt av min mamma och jag gillade hennes sätt redan som tonåring.
Svar på tråden accepterar ni alkohol?