• Anonym

Vad anser ni...?

jag är jättekluven... o vet inte riktigt hur jag ska tycka o tänka i frågan.

är själv uppvuxen frireligiöst och har lärt mig och läst själv att bibeln dömer homosexuella väldigt hårt och det står dessutom i klartext så det går inte att missförstå eller feltolka heller...

samtidigt vet man ju av rent sunt bondförnuft att gud älskar alla människor och att alla har samma värde. och det är väl det som slår högst egentligen.

så om man ska se på det krasst så ska man tydligen inte vara kristen och homosexuell samtidigt.... *ler skevt*

• Anonym

Det går inte lära gamla hundar sitta säger jag bara! (Där kyrkan är hunden)

Kan bara säga grattis!!!! Hitta ett annat samfund som välkomnar er och er kärlek för vad den är istället; vacker och könlös!
    Leta efter gud i alternativa andligheten utanför det låsta religiösa istället där man redan är indelad i fack. Allt vi är ändå är trots allt energi och ljus och i den finns inga kön!! Det är fler och fler nu som vaknar upp för andligheten i sig och det är färre som låter sig låsas in i frireligiösa fängelser just pga sånt här för exempel.

• Anonym

Jo..kyrkan säger att d e fel. Samtidigt som d ju heter att gud älskar alla..svårt att veta riktigt vad man ska tro..

• Anonym

Skall man lyssna på kyrkan eller på sitt hjärta, där gud bor, i hjärtat alltså.

• Anonym

jag har svårt för det, kan inte förstå va samma kön ser hos varandra, jag menar dom kan inte fortplanta sig, om man inte räknar med danmark då *s* . nä men allts jag kommer aldrig godkänna det o varför ska vi tvinga kyrkan till de

Svar på tråden Vad anser ni...?