Mina två änglar
Jag mår också direkt illa, det skälver inom mig när jag tänker på att pojken stod där i hallen... och flickan, mamman. Det kommer för alltid att vara helt obegripligt hur någon kan göra så, jag förstår bara inte, och jag tror inte någon som läst om detta kan förstå.
Som så många andra har jag följt medias bevakning av händelsen, läst här i tråden, berörts. Sett bilden där Max håller om sin lilla syster Saga och båda ser så glada och busiga ut. Har undrat igen. Hur kan man göra det?! Jag förstår inte och kommer aldrig aldrig att förstå heller.
Tanken att du Emma är stark föresvävar ofta. En ung mamma på mitt arbete kunde inte förstå dig när du uttalat att du inte kunde hata förövaren. Jag sa att det var egentligen det yttersta beviset för att du är starkare än de flesta. Genom att avsäga dig hatet kan du gå vidare, leva istället för att stagnera i bitterhet och hat. Många skulle kanske fastna där, men inte du. Du står över det, och det din sambo sa om att barnens styrka gått över till dig känns så självklart just därför.