Inlägg från: Humbla |Visa alla inlägg
  • Humbla

Mina två änglar

Hej Emma!

Har läst i tråden nu, och känt med dig, gråtit över allt det hemska, och skrattat med i din tamponghistoria.
    Har följt i princip allt som medierna skrivit, och skänkt er väldigt många tankar. Det har brunnit tre ljus här med, ett för dig, ett för maximilian, och ett för saga. Min sambo och jag satt tillsammans och grät när vi hörde om det, och han brukar sällan gråta. Han har läst lite om det du skrivit och tycker att du verkar vara en fantastisk människa, och det tycker jag med.

Svårt att få fram det man vill säga, mest vill jag nog bara visa att jag bryr mig väldigt mycket, och skicka dig en Superstor styrke kram mitt i allt det svåra!

kram!
    marie

• Humbla
    Svar på #891
    Hoppas er kväll blir jättemysig!
    Det kan ni nog behöva, bara vara och ta hand om varandra.
    Kramar!
  • Humbla

Kikar in idag igen, och hoppas att eran helg varit/är bra!
    Skickar en stor kram till dig idag också, jag hoppas att du kan känna värmen i den.

• Humbla

Du är helt otrolig emma!
    Trots din ofattbart stora förlust av barnen så sprider du glädje och värme omkring dig, tröstar andra och ja.. jag känner mig säker i att säga att du är en fantastisk tjej!

Blir så glad att du har din familj som finns där för dig, och dina vänner! Att dom får dig att se ljusglimtarna.

En sak jag funderat lite över är hur du hanterar sorgen? Med det menar jag, att du är så stark, men jag är helt övertygad om att du har många tillfällen då du ventilerar dig, är det med familj och vänner, ensam eller skriver du av dig?
    Varför jag frågar är för att jag själv alltid visar mig stark utåt, men istället skriver eller gråter när jag är ensam.

Många kramar från mig till dig!

• Humbla

Sitter och pluggar, men tänkte kika in en snabbis och läsa vad som skrivits. Hoppas att du har en bra dag idag!

Kom att tänka på en sak.. är du rädd för att minnas, menar att du stänger av om en minnesbild kommer, eller låter du den visa sig helt? Om du vill och orkar minnas så tänkte jag tipsa om hypnos, en vän som varit med om övergrepp som liten, kunde minnas det under hypnos.

Skickar en stor kram till dig och din familj!
    Blir så glad att veta att din familj och vänner finns så nära dig.

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-10-13 21:50:34 följande:
    Hejsan! tack för dina fina ord. De är också svaret på din fråga. Alla, till om med ni som jag inte känner men ändå stöttar mig ger mig styrka. Jag sammlar o sammlar positiva sidor i livet. Det gör att jag orkar.Jag pratar med min familj, de ventilerar jag massor med. Jag skriver i min ensamhet el här med er. jag gråter gärna ensam jag med. Så jag går till graven när jag behöver fälla tårar. På nåt sätt har jag hittat ett sätt som funkar för mig. Som jag mår bra av och somn för mig vidare i sorgen. Jag kan inte berätta för någon annan hur de ska sörja, bara råda dom att gå dit hjärtat följer dom.
    Det känns skönt att veta att du funnit bra sätt som passar dig att ventilera allting, för det behöver man. Måste dessutom säga att gravstenen var helt underbar! (klart att ingen gravsten är underbar egentligen med tanke på att den ens står där, men jag hoppas att du förstår hur jag menar) Såg den på expressen för någon dag sedan, och den kändes verkligen speciell!
  • Humbla

Ville också att du ska veta att jag kommer att tänka på er i morgon! Hoppas att ni trots det som väntar imorgon kan sova bra inatt, och ladda krafterna.
    Sänder dig en enorm, varm styrke- och energikram!
    Vi finns här för dig.
    Skickar med en dikt jag skrivit också..

Ni andas in mig med er kärlek
    jag kan känna era vingspetsar mot min rygg
    om jag bara känner efter
    Alltid där, alltid nära
    Varsamt puttar ni in mig på den väg jag måste gå
    era händer hårt fastbundna vid mina
    erat glitter regnar ner över mig
    och jag dansar tillsammans med er över golvet

Ni läser mina tankar
    jag hör era ord i mitt huvud

Om natten
    när tårarna rinner
    kan jag känna era kroppar tätt intill

• Humbla

Hittade två dikter på en annan tråd som jag ville förmedla till dig.

"Förlorade jag mina barn?
    Nej,jag fick barn.
    Mina barn förlorade livet
    men de fick min kärlek
    och vann mitt hjärta.
    Men se inte på mig med rädsla!
    Fråga istället om mina barn
    precis som ni nyfiket skulle göra
    om mina barn ännu levde."

"Var inte ledsen lilla mamma
    jag var tvungen att gå.
    Den dagen hände det och då
    orkade inte mitt hjärta slå.
    Älskade pappa mitt liv blev så kort.
    Ta hand om varandra när jag flyger bort.
    Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst.
    Men lyssna till ert hjärta och
    ni kan höra min röst.
    Jag finns inte bland er
    men jag finns ändå.
    Jag hör era böner och
    älskar er så."

• Humbla

En dikt jag skrev när en vän till mig tog livet av sig.
    Vet inte varför jag sitter här och förmedlar en massa dikter till dig, känns bara som att jag vill det.
    Tänker mig in i hur du ska känna inför imorgon, och hoppas väl på något sätt att du ska känna att jag finns här och försöker att känna med dig. Har en bild framför mig av att du sitter vaken och samlar styrka, och om det är så så vill jag inte att du ska sitta ensam. kram

Håll om mig

För mitt hjärta
    hotar att brista

Linda dina armar runt mig
    och krama så hårt
    att du krossar mina revben

Håll fast mig

Låt mig inte springa iväg
    från sanningen
    och smärtan

Tvinga mig att inse
    att han faktiskt är död.

Håll mig tätt intill dig

skräms inte av mina tårar
    utan låt mig få skrika ut all smärta

jag behöver det
    för att orka leva vidare

Håll om mig

För det svider i mina lungor
    av att andas ny luft

och det gör så ont
    att veta.

• Humbla

Emma, Mina tankar finns hos er extra mycket idag!
    Något annat än livstid är inte accepterbart.

En stor varm kram till dig och din familj!!

Svar på tråden Mina två änglar