Inlägg från: Humbla |Visa alla inlägg
  • Humbla

Mina två änglar

Åh emma, är så glad för er skull!
    Livstid var ju väntar, inte så mkt annat dom kunde dömma till.
    Men blev så glad att dom även dömde till utvisning!
    Blev själv otroligt lättad att hon skickas ut ur landet, så kan inte föreställa mig hur det känts för dig!
    Kanske att det kan hjälpa dig i din kamp mot rädslan.

Jag hoppas att du kunde känna att max och saga fanns med dig när du läste domen.
    Nu är det bara en rond kvar, det fixar du!!
    Massa kramar från mig!

• Humbla
    idaja skrev 2008-10-14 21:55:59 följande:
    Anledningen till att Emma lös grön här på familjeliv är för att jag var in på hennes sida och kollade om hon fått mail från en av er här på familjeliv. Pratade med henne i telefon en stund också, så antar att ni såg att hon var grön under den tiden. Emma är på en liten mini semester och kommer hem igen på torsdag. Då komemr hon nog återigen vara aktiv här på familjeliv. Jag ska hälsa från henne till er alla och tacka för alla inlägg och stöttande ord!
    Du får hälsa till henne så mycket!
    Hoppas att hon får en härlig liten semester!
    Skickar ett godnatt till dig Emma och hoppas att ni får det trevligt!
    kram
  • Humbla

Hej igen Emma!

Hoppas att ni har det bra tillsammans på er lilla semester, den förtjänar ni verkligen.
    Önskar att det inte blev en till runda i rätten, men glöm aldrig att din familj och dina vänner finns alldeles bredvid dig. Vi som skriver här kommer också att finnas här och stötta dig! Du är en fantastisk människa Emma, jag hoppas att du vet det.

Många kramar!

• Humbla

Hej Emma!

Hur mår du nu efter domslutet?
    Vad skönt med en tripp till london, hoppas att ni får det jättekul där när ni åker, inte helt fel att åka och se mamma mia :)
    Hoppas att du kommer fram till ett bra beslut för dig ang hörseln, och att du har bra stöd av läkarna!
    Jag läste ikapp litegrann nu i tidningarna, då jag haft en del plugg att göra, och tyckte att du verkligen lyckades förmedla dina känslor och tankar på ett bra sätt, det om att ge sina barn en extra kram varje dag, det fick mig att le, du är helt fantastisk och unik, hoppas att du vet det!

Vill också säga hur mycket jag tycker om att läsa om dina minnen av barnen, att få ta del av dina underbara barns personligheter! Max som verkar varit en helt underbar storebror, blir så glad när jag läser om hur han alltid fanns där för sin lillasyster! Och lilla saga, som fått kämpa sig fram, men gjort det med sådan livsglöd och glädje, otroligt kavat och stark tjej, tror att barnen brås en hel del på sin mor :O)

Många kramar till dig!!

• Humbla

Hej Emma, hoppas ni har en bra helg!
    Läste att du funderar på skriva ner allting i en bok, eller har jag förstått fel då?
    Jag som skriver väldigt mycket kan verkligen rekommendera det som en slags terapi, att bara  skriva och skriva, så att man får ur sig en massa. Sen om det blir en bok eller inte, det spelar kanske mindre roll. Men om du vill skriva och publicera en bok, så kan jag nästan lova dig att folk skulle läsa den!

Otroligt fint gjort av dig att ge max kompis krokodilen, fick tårar i ögonen när jag läste om hur hon satt den i fönstret så att max ska kunna se den.
    Min son på två år och jag satt idag och tittade på max och sagas minnessidor, och var inne på sagas och kikade på korten, då min son pekar på saga och utropar "åååååh" vilket i hans mun är detsamma som att det är något fint han tittar på :)
    Hoppas er helg blir mysig! kramar

• Humbla

Tänkte skriva några rader nu igen, är inne varje dag, men kommer inte alltid på något att skriva...

Ditt brev Emma, det var verkligen bra skrivet, jag fick tårar i ögonen när jag läste det, det är jobbigt att läsa om din sorg, men samtidigt så skönt att du får ur dig dina ord. Jag hoppas att de når fram till tyskan.
    Läste mormor och idas brev också, vad fint att även dom vill dela med sig av sina minnen av barnen, det känns så bra att läsa om dem.

Vilka underbara bilder på barnen som du lagt upp på minnessidorna! Man kan riktigt se på max hur stolt han är över fjärilsmålningen! Och när han matar ankorna, som du ju berättat om tidigare, det var fint att få en bild till det minnet. Och lilla saga, kortet där hon skrattar fick mig att le, helt underbart söt liten sessa!

Förstår att det var jobbigt att lämna ifrån sig deras saker, vill att du ska veta vilken otroligt fin människa du är, som ger bort sakerna till dem som bäst behöver dem!
    Jag tänker på dig, och din familj varje dag, och hoppas att du känner mina kramar om nätterna, I tankarna har jag kramat dig tusentals gånger.

Stor kram

• Humbla

Emma, Hoppas ni får en bra helg med mycket mys och kramar!
    Skickar en stor helg kram, och en extra till din sambo!

Var nere på kyrkogården idag här i samhället, för att tända ljus på min sambos mammas grav, och passade då på att tända ett ljus till max och saga på minneslunden, och satt där en stund. Jag hoppas att dom kunde se det, det var blått och luktade blåbär.

Kram

• Humbla

Hej Emma!

Har varit borta en vecka utan internet, men såg dig i programmet, och tyckte att du förmedlade din upplevelse väldigt bra, och måste dessutom säga att du verkligen var superfin, har du färgat håret? Det passade dig!
    Blev glad av att se att din pappa fanns vid din sida, ni verkar ha en väldigt fin kontakt med varandra, det gör mig varm!

Angående det här om att man lever vidare efter sin död, så vill jag berätta om en upplevelse jag och min familj hade tidigare idag!
    Vi var och tände ljus på min farfars grav, idag är det 10 år sedan han dog i cancer, och min lillasyster tog ett kort på gravplatsen. När vi tittade på kortet senare under dagen, så var det lite dimma just där namnet stod, vilket det inte var "i verkligheten" och mitt i den dimman så ser man tydligt min farfars ansikte, så tydligt att till och med min pappa som inte alls tror på att man lever vidare i någon form, sa att det är farfar. Vi satt och diskuterade och häpnade över detta i flera timmar, och har försöka komma på någon "vettig" förklaring, men vi hittar ingen annan än att han verkligen visade oss att han finns med oss ändå. Den bilden gör att jag nu verkligen tror på att de som försvunnit från oss i livet fortfarande finns med oss. Allt från ansiktsform till ögon, ögonbryn, näsa och mun är farfar, och det ger mer tröst än rädsla.

kramar i massor, och ha det så bra på er resa!

• Humbla

Läste dina blogginlägg på din sida här på FL, och kunde inte hindra tårarna från att komma. Jag önskar också att allt hade varit en mardröm som du vaknar upp ur, önskar att jag kunde spola tiden tillbaka, få tillbaka barnen till dig.. och ja. Det är så orättvist!

Önskar också att jag kunde ge dig en stor och lång kram, för kramar är den bästa medicinen brukar min systerson alltid säga. 

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-05 21:41:24 följande:
    Sitting here alone with my memories Staring at a picture of you and me They say I look fine but if walls could talk They’d tell you all about how much I break apart I think we were right but we did it wrong Every since you left me I just can’t go on No I can’t even read the news today ‘Cause everything reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you’ve been gone I must move on Empty room I never realised it could make me cry To hear the children laugh and play outside A walk in the park shouldn’t be that bad But everything without you seems to make me sad I thought we were good we were meant to be The way it turned out is still a mystery No I can’t even read the news today Reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you’ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon And to sail across the sky alone Forever trying to find its home I can’t believe I have to say I don’t know where you are today Empty room Empty heart Since you’ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon Empty room Empty room
    Otroligt vacker låt, den fick en extra mening nu när du berättade det, och på något sätt blev den ännu vackrare! Tack för att du delar med dig av deras låt till oss! Kunde inte hålla tillbaka tårarna. kram!
Svar på tråden Mina två änglar