Inlägg från: Tibertius |Visa alla inlägg
  • Tibertius

Mina två änglar

Hej Emma,

Lycka till i morgon, kommer att tänka på er och följa er på nätet, som vanligt. Hoppas du har vilat upp dig riktigt mycket nu i helgen.

Vi alla tror fullt och fast på dig, kämpa på!

Kör försiktigt i morgon! Må detta nu snart få ett slut..

Kramar

• Tibertius

Emma,

Gick lite längre bak och läste om ditt späckade schema..Stackare. Varför ska ni till Stockholm också? Går inte allt att ta på samma plats?

Tänker på dig och de små änglarna, ni finns alltid i mina tankar!

• Tibertius
    JohannaMatt skrev 2008-12-15 20:18:44 följande:
    Ja, den fina dikten; if tears can build a stairway and memories a lane id walk right up to heaven and bring you home again.Precis så känns det.

Ja, denna är så fin, precis så känner jag också..Min man säger att jag har blivit databeroende men jag måste bara följa dig i denna rättegång och i denna tråd!

När man sitter på jobbet dessa dagar är det inte så lätt att koncentrera sig, mina tankar är med dig! Så synd att det ska fortsätta även efter jul, tycker ju att man av hänsyn till er i familjen kunde snabba på.

Hon sitter ju bara där och svamlar..

Hoppas du kan vila ut ordentligt nu när det blir en dags paus och hämta styrka för fortsättningen.

Kram till er!

• Tibertius
    Hackades skrev 2008-12-16 21:46:34 följande:
    Baba Screetch: Min son, 3,5, år har också börjat fundera mycket över döden. Jag har förklarat för honom hur jag tror att det är, att ibland händer saker som gör att man får komma till Himlen. Jag har sagt att man kan bli sjuk eller att det kan hända en olycka osv. Jag har också sagt att vi alla kommer till Himlen och att man då träffar varandra igen. Ibland frågar han lite om änglar och spöken, ibland säger han att han sett ett spöke. Jag kan inte säga till honom "de finns inte" för jag tror ju att de finns. Om han säger att han sett ett spöke så säger jag att de hälsar på ibland och vill bara kolla så att vi mår bra.
    Precis så här frågar min son också och jag förklarar också som ovan. Ibland blir han ledsen men oftast inte, han accepterar och funderar lite på vad han ska bli när han kommer till himlen. I går sa han att pojkar blir örnar och flickor änglar...

Brukar säga till honom att de allra flesta dör när dom är riktigt riktigt gamla. Jag har heller inte informerat honom om brutala sätt att dö på, tycker att han är för liten ännu. Man får nog ta en sak i taget och låta det sjunka in.
  • Tibertius
    kärålajn skrev 2008-12-16 15:02:29 följande:
    Alltså, glaset var krossat eller hade fått en reva.
    Tror det satt ett foto på Emma och sambon på spegeln, det var tillknycklat och en reva i tror jag.
  • Tibertius

Oj, förlåt såg att alla svarat redan..

• Tibertius

Hej Emma,

Många styrkekramar inför morgondagen..Tänker på er! Så synd att det ska avslutas först efter jul, blir så många dagars väntan för er!

Gonatt alla söta änglar och alla här inne.

Kram

• Tibertius

Hej Emma,

Kul att se dig här! Jag måste gå och sova då jag ska gå upp kl.5 imorgon för att hinna till jobbet. Men jag har så svårt att slita mig från denna tråd.

Jag måste helt enkelt gå in här och se vad alla fina människor skriver, och även se hur du "mår". Svårt att se men man försöker iallafall hålla lite koll på dig!

Önskar så att du skulle slippa gå igenom detta.

Sov så gott och lycka till i morgon.

Kram

• Tibertius
    emmy840508 skrev 2008-12-16 23:53:18 följande:
    Idag har vi vart ute och julhandlat. Morgonen började med att vi sov länge, vi låg i sängen till klockan var 10.30. I vanliga fall så brukar sambon gå upp runt 9-10 på morgonen. Jag brukar lite skämtsamt säga åt honom att ligga kvar i sängen tills jag vaknat, för jag vaknar till så foirt han reser sig ur sängen och kan inte somna om. Men idag sov vi båda gott. Vi gick upp o hadde en mysig morgon, åt frukost, kollade tv och e-mail. När vi gjort oss iordning så åkte vi ned till kyrkogården för att sammla ihop och ta hem många småsaker som folk lämnat vid graven. Nu när det ligger så mycket snö på backen så syns de inte. Jag har tagit hem dem och ska torka och tvätta dem. Sen kommer jag ställa tillbaka några av dem. Det kändes inte bra alls att ta bort saker Max o Saga har fått av alla snälla människor, men jag vet att jag måste ansvara för att det ser fint ut där, för de andra anhöriga som tar hand om gravarna i närheten.Efter att vi vart vid graven så åkte vi till grannstaden och handlade våra första julklappar, det var faktiskt ganska mysigt att komma ut och göra något "normalt". Jag har inte julpyntat alls hemma i år. men att komma ut bland julsaker osv gick ganska bra. Men det var skönt att komma hem igen och inte bli påmind om julen mer.En av mina bästa vänner från göteborg är o hälsar på nu under några dagar, så hon har vart uppe en stund på kvällen. Vi pratade mycket om händelsen, rättegången osv, men vi pratade även om tiden innan allt hände, det var jätteroligt att träffa henne igen. Vi ses inte så ofta pga avståndet numera.

Vad skönt att ni fick en sån fin dag när ni var lediga! Att ha gamla vänner på besök måste också kännas skönt. Jag har en fråga som du som vanligt bara svarar på om du orkar. Hur känns det med vännerna, har du kvar samma vänner som innan detta hände? Är det många som inte har orkat ta kontakt? Man hör ju ofta att folk säger att när det inträffar oväntade ofta tragiska händelser så får man verkligen veta vilka som var ens riktiga vänner.

Lycka till idag nu och hälsa sambon!

Kram

Svar på tråden Mina två änglar