Mina två änglar
Tänker på er imorgon, Emma, som alla dagar. Kram// Johanna
Önskar också att ni slapp sitta i samma rum som "det". Det borde få vara ert beslut, tycker jag. Varför ska hon ha nån rätt att bestämma?
Önskar er en fin kväll där ni kan hämta krafter, fina drömmar om era änglar och att du känner vårt stöd imorgon. Kram
Ja, hoppas det går bra idag, Emma. Idag är det ju Nicklas o din sambos tur att vittna, jag hoppas även de känner stödet från oss alla. Önskar att ni slapp detta, men förstår att det är nödvändigt för att få upprättelse för dina små. Det är med dem i tankarna som du/ ni klarar detta. Många tankar och kramar//Johanna
Såg att nya vittnet drogs tillbaka.....
Nu rinner tårarna igen efter att ha läst förhöret med Nicklas. Jag fattar inte hur det jäkla monstret bara kan sitta där till synes oberörd. Det måste vara något så fel i huvudet på henne. Att sitta där och höra föräldrar berätta om saknaden, förlusten och smärtan efter att förlora sina barn, och att inte gråta.
Jag tror att bara det stärker tron hos alla i rätten om att hon är skyldig. Hade det varit en oskyldig människa som satt anklagad, en människa med känslor, så hade den personen gråtit, försökt svära sig fri, vädjat om förståelse. Att monstret beter sig såhär gör att om någon i sverige/världen någon gång tvivlat på vem som gjorde detta så tvivlar de inte längre. Hennes beteende säger allt om hur skyldig hon är.
Emma
Jag antar att du inte får prata om rättegången? Man får ju massa frågor i huvudet men kanske får det vänta tills efteråt?
Läste iallafall era vittnesmål på expressen. Blev väldigt berörd även av det Nicklas sa. Och din sambo, så hemskt för honom att sitta o beskriva en "romans" han haft med den häxan.Måste kännas så långt borta. Såg även bilden med dig, spindelmannen o pärlplattan
Kan inte föreställa mig hur tufft detta är för er. Tänker så på er. Kram Johanna
Jo, jag har också tänkt på hennes reaktioner. Reagerar hon inte? Inte heller när din sambo berättar om deras möten osv? Har det kommit fram nåt nytt som du inte visste tidigare, nya pusselbitar? Hörs ambulansmännen som hämtade er?
Va fint att Nicklas o din sambo höll i spindelmannen.
Ni är i mina tankar
vilka fina dikter och berättelser här ovan.
Det jag tänkte på lite var att om det finns journaler även från ambulanspersonal sk ambulansjournal? Och kan du inte få ut dem förrän efter rättegången? Det verkar ju som om ni har frågetecken kring detta.
Jag önskar så att man kunde få veta hur änglarna har det där uppe, och att man ska se någon mening med detta att barn ska få dö när man såsmåningom själv kommer dit upp. Nu är det så fruktansvärt svårt att tro att en mening skulle finnas, att detta skulle tillåtas om det fanns en gud. Tids nog borde man ju få svar iallafall.
Mina ljus brinner för er, ni är ständigt i mina tankar.
Kanske borde vi göra det med frågan oxå? Det var ju där det började sas ...