Inlägg från: rebeckaa |Visa alla inlägg
  • rebeckaa

Mina två änglar

hej! någon som vet hur rättegången gått?

hoppas allt går bra, tänker på emma.

• rebeckaa

jag har läst lite nu om det. hur kan man sitta o skratta på en rättegång där det handlar om 2barm som blivit mördade o mordförsök på mamman om man ej är skyldig till detta? en oskyldig sitter inte o skrattar, då tycker man att detta är hemskt. ja klart att hon är skyldig. emma skulle inte säga att hon sett christine o s v om hon inte gjort det. som mamma vill man ju att den som mördat barnen ska åka fast o inte någon oskyldig, så emma har ingen anledning att hitta på det hon sagt, tycker att de ska lyssna på henne. hoppas att christine får livstid för detta hon gjort.

• rebeckaa
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 17:33:18 följande:
    De har redovisat tyskans liv i form av dagboksanteckningar, hennes advokat började med att han ville  skjuta upp rättegången för att de ville kalla 4 vittnen som inte skulle hinna hit från Grekland. Det avslogs av rätten. Åklagarsidan gjorde sin sakframställan. Tyskan satt hela tiden o tittade ner i sina papper. Videos från övervakningskamera på station och SOS samtalet spelades upp. Såg även en intervju med Emma o hon sa att det var jobbigt att sitta i samma rum som tyskan, tur att vakterna fanns runtomkring men att Emma undvek att titta på henne, fast det pirrade i hela kroppen o att hon helst inte ville sitta i samma rum som henne. Det är vad jag har sett under dagen. Aftonbladet o TV. Tänker på er så idag. Vill hjälpa.
    tack för informationen. synd om emma att behöva sitta isamma rum som henne, ävemnom det finns vakter omkring så måste det kännas obehagligt o bara att vara isamma rum som den som mördat hennes barn o försökt mörda henne usch.

alltså de har inte kunnat hitta hårstrå eller ngt där morden begicks? inget dna eller så? man vill hjälpa men inte mkt man kan göra.
  • rebeckaa
    Analoga skrev 2008-12-04 18:47:16 följande:
    Hon gjorde det igen - den tokiga tyskan:www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1392249/ty...Tycker hon borde ha lätt att hålla sig för skratt.....
    hon borde det. men tycker att det är ngt psykopatiskt över hennes blick. är hon egentligen frisk? jag vet inte men det är något med hennes blick. har två barn blivit mördade så skrattar man inte och speciellt inte om man blivit dömd för mord.
  • rebeckaa

men hon vägrar göra psykiatrisk undersökning va?
     har de tagit drogtest vet ni det?

• rebeckaa
    Baba Screetch skrev 2008-12-04 21:36:00 följande:
    Ja jag kan inte fatta hur någon VILL vara försvarsadvokat...Tänk att sitta o försvara en så´n hemsk j*veleller en pedofil, eller annat avskum...Han har nog inte heller alla hästar inne...
    jag tror att man måste vara ganska känslokall om man ska jobba som advokat, de tänker bara på att fria den som gjort något o försöka tro på att personen ska vara oskyldig, sen tjänar de mycket pengar på att vara advokat. men visst det finns många bra advokater också. kan de inte välja själv om de vill ta ett fall o försvara en person? eller de bestämmer ej det själv?
  • rebeckaa

tycker att detta är så hemskt bara som har hänt emma o familjen, hur kan man göra så mot små barn, förstår inte det. ta deras liv för att man är svartsjuk, jag blir arig o ledsen på sånt, tycker så synd om emma och nicklas. hoppas att hon får kraft att ta sig igenom rättegången o att tyskan får stanna ifängelset resten av livet.

tänker på er emma!

• rebeckaa
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 22:22:55 följande:
    Såg ni 22 nyheterna? Bryter ihop nu
    nej jag missa det, vad sa de?
  • rebeckaa
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 22:25:33 följande:
    Emma pratade om sos samtalet, att hon tyckte hon hörde Max.Reportern frågade vad sa han då?Mamma, sa Emma
    stackars emma o stackars barnen. tycker bara att det är förj-vligt att ge sig på barn som är så oskyldiga, blir så ledsen.
  • rebeckaa

Linizen82 skrev 2008-12-23 13:24:22 följande:

Svar på #4641Det är jag. Jag och en vän till mig skrev denna till Max och Sagas begravning. Nu är den äntligen på väg ut efter att företaget som skulle trycka den konkade. Men jag hittade ett nytt. Om man skänker 75 kronor eller mer till Max och Sagas minnefond och anger "CD: och sitt telefonnummer (ej hemligt) så får man skivan på posten inom ett par dagar. God Jul min älskade Emma och ala andra här
    vad fin låt, du sjunger den så fint, jag börjar gråta när jag hör den o ser bilderna på barnen, verkligen fint.
Svar på tråden Mina två änglar