Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Mina två änglar

Hej Emma! Hoppas du/ni har haft en bra helg så här långt?! Jag hoppas ni gör sånt som ni båda kan finna nån strimma glädje i oavsett hur litet det är så länge ni gör det som känns bra för er båda!

Tänker på er dig, din sambo och hela din härliga familj!
    Massor av kramar från mig o mina små till er alla!

Life is what happends while making other plans...
  • Mamma Lotta

Emma jag har inboxat en fråga till dig, har du ork o lust att kika på den kanske? Kram tänker på er!

• Mamma Lotta

Äntligen får ni nån form av upprättelse även om den förlust som ni lever med inte kan på långa vägar mäta sig med ett livstids straff i fängelse. Er förlust är så meningslös och onödig, jag hoppas du fixar nästa omgång och att hovrätten bara fastställer denna dom gärna med ytterligare påföljder, hon kan väl få sitta med folk som gör hennes resa kort tycker hon ska plågas på samma vis som du och din familj plågas varje dag.

Hörde på radion en intervju med din pappa,

• Mamma Lotta

Hej Emma!
    Hoppas du känner nån form av sinnesfrid nu när du och barnen fått upprättelse, hoppas för din skull att du orkar härda ut en rätts process till då jag hörde att hon tänkte överklaga.

Du är så tapper! Genom att få dela dina tankar och dina funderingar och en del av din sorg vet jag att jag blir en bättre mamma och jag vet att andra med mig känner samma sak!

Sluta aldrig vara dig själv, för du är unik och jag kan trots din förlust vara så tacksamt ödmjuk över det faktum att du vill och orkar dela med dig för detta är jag glad även om detta inte gör din förlust mindre svår att bära, men jag vill hjälpa dig , dela din sorg med dig för att den inte ska kännas så tung i sinnet utan barnen de ska få leva kvar vackra som de var och är i minnet!

MEGA KRAM från lilla mig

• Mamma Lotta
    själavårdare skrev 2008-10-17 10:47:40 följande:
    Hej Emma det är vi som ska tacka dig, vi som varje dag får ta del av din styrka och ditt mod, det är vi som ska tacka dig för att vi får lära oss att aldrig ge upp, att våga kämpa vidare när det otänkbara händer det är vi som ska tacka dig för att vi lär oss att hata bara förgör oss själva, och då har onda vunnit och det ska aldrig få segra det är den största visdommen du lär oss andra som nu får ta del av erat liv. Jag har hela mitt liv kämpat för de mindra som inte valt sina liv, jag har sett  hemska saker jag med, men jag ger mig aldrig, jag ger dig mitt hjärta min tröst min kärlek Emma,  från en annan mamma från en själa krigare som har kärlek som vapen....... ljus och kärlek till dig och din familj
    Så otroligt fint skrivet! Jag kan bara instämma i det du skriver!
  • Mamma Lotta

Kram till dig Emma! Tänker på er! Fick du bilderna?

• Mamma Lotta

Man blir mörkrädd när man läser om vad en del männsikor kan hitta på, det är ju tydligt att hissen inte går ända upp hos vissa.

Ja du tappra goda Emma! Jag tänker på dig o barnen varje dag och jag är så oerhört tacksam för allt du delar med dig! Du är så otroligt välformulerad och kan sätta ord på så många saker, Det är så vackert allt du skriver även om det kan kännas sorgset och tårarna rinner så är det trots allt vackert! Sluta aldrig vara du för du är UNIK och det är en ynnest att få dela detta hemska med dig och även alla dessa goda trevliga fina vackra minnen av dina barn! Jag är så glad att du fick vara kvar hos oss men så ledsen för att Max o Saga tagits ifrån dig, jag önskar bara att man kunde göra mer för dig?!

Jag har läst brevet till tyskan ett par gånger och det är så otroligt bra skrivet o välformulerat och man kan ju bara hopas att det finns nån gnutta empati eller sympati hos människan, men man ska väl inte hoppas för mycket?!

Hur jag än tänker så fattar jag inte hur man kan begå en sådan vettlös grym o brutal handling mot nån varken mot 2 små barn eller deras mor!
    Jag blir så arg för att hon har fått förstöra så otroligt mycket, men jag kan förstå att du inte hatar för i hat finns ingen mening då är likgiltighet mot hennes person mycket bättre.
    Hon borde lobotomeras....
    Som du skrev i brevet att vi alla har väl varit olyckligt kära nån gång men vad har du eller dina barn med det att göra?? Man kan ju undra hur stort ego en del har?

Jag vet att genom att du delar med dig här får du mig att bli en bättre mor o människa och den dag du inte är lika rädd längre så skulle du ge dig ut på en kram turné det finns massor av människor som bara vill ge dig en kram!

Emma du är toppen!
    Ha en underbar dag!
    MEEGA KRAM från Lottis

• Mamma Lotta

Hej Emma , jag tror säkert att man kan gråta i hjärtat all sorg och ledsenhet måste inte komma i tårar, vi sörjer alla på olika sätt. Kan inte tänka mig hur tufft det är när sorgen och saknaden sköljer över dig, önskar man fick ge dig en stor kram och bara finnas där när det är som värst!

Jag tror liksom alla andra här att Max o Saga har det bra och jag tror de busar med allt o alla här nere på sitt sätt, för att vi inte ska glömma dem, men jag vet att jag aldrig glömmer!

Kram på dig!

emmy840508 skrev 2008-10-25 19:02:38 följande:
    Svar på #1628På Max och Sagas födelsedagar åkte vi till huset och tände ljus. Tårtljus, precis som de hadde fått om de fått stanna här nera på jorden. Jag köpte också några ballonger som dock smällde ganska fort av att hänga där utanför huset på staketet, men jag inbillade mig att det var barnen som visade att de var där genom att förstöra ballongerna. Men jag grät inte.... Jag grät inte ordetligt förrän de fick sin gravplats. Kan man gråta i hjärtat? det känns som jag gör det ofta.
  • Mamma Lotta
    emmy840508 skrev 2008-10-28 20:13:23 följande:
    Idag har jag vart till tingsrätten i västerås och frågat om det har kommit in någon överklagan på domen. Försvaret sade att det skulle vara inne om max två veckor. Det har gått två veckor idag. Men skvaller säger att övcerklagan är inne i morgon....Jag hoppades en stund att detta skulle vara över nu.
    Måste kännas bedrövligt att behöva gå igenom allt en gång till?!

HA en skön helg i London, om ni hinner besök Madame Tussaud´s vaxkabinett det är en häftig upplevelse. I annat fall så hopps jag ni får den skön och avkopplande helg med roliga och trevliga inslag! Kram på dig!

Måste bara fråga en gång till om du fick bilderna jag mailade dig?

Ha det underbart! Kram Lottis
  • Mamma Lotta

Tänker på er idag som alla andra dagar! Tänder ljus här hemma för Max o Saga hoppas ni har en UNDERBAR skön o rolig helg i London det förtjänar ni!

Svar på tråden Mina två änglar