Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Mina två änglar

Hej Emma, jag har inte varit härinne på några dagar och en tanke slog mig när jag läste om att du är glad att du "valde" just dina föräldrar, jag är helt övertygad om att Max o Saga visste precis vad de gjorde när de valde sina föräldrar. De kunde inte ha fått bättre föräldrar än dig o Nicklas!

Skönt att höra att London var så givande NI förtjänar allt som är av godo och som är positivt för er!

Jag tror att din känsla för barn kommer vara lika stark som alltid om inte starkare, men kanske på ett annat sätt..

Ha en skön helg o kram på er!

Life is what happends while making other plans...
  • Mamma Lotta

Hej igen Emma vet inte om du såg den sång jag tillägnade dig i din gästbok, men för mig och säkert många andra så är du just som denna sång beskriver

">

Du är allas vår hjälte!
    Bara genom att få ha lärt känna dig här så bär vi alla en del av dig i oss...

• Mamma Lotta
    emmy840508 skrev 2008-11-10 16:52:25 följande:
    Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.
    Man måste få ha sådana dagar och du om nån kan behöva det emellan åt, bra att du lyssnade på din kropp! Vissa dagar kan det vara skönt att bara kura och göra sånt som ger en mest avkoppling. Du är så tapper! massor av kramar till dig, du finns alltid i mina tankar....
  • Mamma Lotta

Hej Emma o alla ni andra ängla mammor!

Måste bara få säga några ord till er; När man läser om era öden och förlusten av era små, blir jag alldeles tårögd, men samtidigt så oerhört ödmjuk, jag har alltid försökt att vara ödmjuk o inte ta saker o ting för givet och i synnerhet inte mina barn. Jag har alltid varit noga med att säga till mina barn att jag älskar dem och när jag läser om era förluster så blir det med ens genast mycket viktigare. Jag säger till mina barn att jag älskar dem dagligen, för det var nåt jag själv saknade som barn för det finns inga saker i världen som kan ersätta den kärleken och i tider när jag haft det tufft så har jag alltid tänkt att kärleken till mina barn är viktigare än allt annat och framför allt att de vet att de är älskade både genom handling och ord.

Till alla er ängla mammor så tror jag att ni blev tilldelade en viktig uppgift och det tror jag är att bara genom att dela med sig av era förluster gör ni oss alla mycket mer ödmjuka och till bättre mammor!

NI ÄR ALLA HJÄLTAR I MINA ÖGON!

• Mamma Lotta
    idaja skrev 2008-11-15 13:57:35 följande:
    Barnen betydde ALLT för mig! De var som mina egna eftersom Emma lät mig vara en så stor del i deras underbara familj! Max var min och Christers (min sambo) gudson. Vi blev så lyckliga den dagen Emma frågade oss om det "uppdraget". Max och Christer kunde leka i timmar när han hälsade på oss. De hörde ihop på något vis! Saga lilltösen fick ju jag äran att lära mig droppet på. Så hon och jag hade en ganska speciell kontakt känns det som. Oftast var det bara mamma som dög för lilla prinsessan, men jag hade nog en stor plats i hennes lilla hjärta också. Hoppas jag... Jag är inte hel utan de små barnen.... Det fattas något inom mig... Något stort! vet inte vad jag gör när jag skriver... skriver bara mina tankar och känslor. Kanske är fel forum att göra det i, för det är ju trots allt Emmas forum, men vet inte vart jag ska förmedla det annars. Jag har stort behov av att prata om mina känslor och tankar också, precis som Emma. Och att förmedla barnens minne!Tackar massor för dina fina ord. Jag har kanske lyckats förmedla det jag vill. Dock mycket sorg.. men det är det jag känner inom mig. Sitter ofta och tittar på kort på Max och Saga. Minns alla fina stunder vi haft tillsammans. Har skapat ett foto album med kort på dem där jag skrivit små kommentarer för att inte glömma den underbara men korta tid vi fick med dem. Har ett kort på mig, Max och Neo. Jag har båda två i knät. Tror det är på Max ettårsdag.
    Ida du har all rätt att skriva om din sorg här jag kan inte tänka mig att Emma skulle ha nåt at invända, ni är en sådan fin familj så underbara o lojala kan inte tänka mig att nån skulle ha synpunkter på det, Jag beundrar dig o Emma o hela er familj för att ni delar med er och jag har sagt det förut att vi vill alla hjälpa er att dela detta onda och kanske kanske lättar det lite att veta att vi är så många som känner med er och för er!
    Apoptygma skrev 2008-11-15 01:38:55 följande:
    "Bedasplace" dina ord o meningar värmer att läsa..det är skönt att se vad folk skriver även på Emmas tråd här. O jag kan bara säga tack till dig...o tack till alla andras varma o stärkande ord.Nicklas Jangestig
    Ni förtjänar allt stöd ni kan få i er sorg din familj o Emmas familj er förlust är så meningslös och tragisk, och allt som varit tunt den måste göra sorgen tyngre men detta till trots så finns det människor med goda avsikter och med stöd i eran svåra sorg jag kan bara tala för mig själv men jag skulle vilja krama er alla och visa mitt stöd och djupa deltagande.
  • Mamma Lotta

Till dig Emma;

Du kloka lilla vackra människa som lärt mig att inte ta allt för givet som lärt mig så mycket om livet.
    Du lilla mor med en saknad så stor av dina vackra små Max o lilla Saga men de kommer alltid bo i ditt hjärta för det är där de hör hemma hos mor Emma.
    Som små änglar de liver i ditt hjärta och minne och finns för alltid i ditt sinne.
    Du kloka goda vackra lilla människa som är så oerhört tapper!
    Om du behöver nån som lyssnar bara ropa vi finns här för dig för att ge ett tröstens ord eller bara lyssna.

Varma kramar till dig du goda tappra stora vackra lilla människa o mor för hos dig bor kärlek så oerhört stor..

• Mamma Lotta

Även jag tänder ljus, men fick inga bra bilder så jag googlade jag med.
    Tänker på er !
    Med värme o styrka.

• Mamma Lotta

Hej Emma! Ville bara dela med mig av en sak som jag såg på tv:
    Det var en mor som förlorat sin dotter i tidig ålder (18 mån) och senare i livet även förlorat ett barnbarn som gick bort mycket ung. Det tiden hade lärt henne var att hon inte skulle låta sorgen ta större plats än den glädje som barnet eller barnbarnet hade gett henne, och att det var ok att låta sorgen finnas där som en del av livet men att hon inte kunde leva i sorgen. Det var helt ok att låta sorgen komma på besök, men den kunde inte leva här, tyckte det var så fint sagt på nåt vis..ville bara dela med mig hoppas det kan hjälpa dig när det känns extra jobbigt och att du tillåter sorgen o hälsa på, men låt den inte ta större plats än den plats som Max och Saga gjorde i livet utan låt den glädje de gav dig och den glädje minnena skänker dig vara större än sorgen?!

Du är en så fin människa och du har massor av fina vänner som bryr sig om dig och kan ge dig styrka o glädje i andra små löjliga vardagsting,

Även om du har sorg kan jag tänka mig att du ändå behöver få utrymme att larva dig och lattja som alla andra för att inta sorgen och det djupa allvaret ska ta all plats. Emma måste få vara Emma oavsett vad..

Du är unik Emma och sluta aldrig vara du! Kram från lilla mig

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Mamma Lotta
    Miia78 skrev 2008-11-29 16:55:13 följande:
    Hej Emma!Har rotat runt på nätet för att bara säga Grattis och lycka till med det nya tillskottet i familjen.Tusen kramar från någon som inte alls skulle kunna vara lika stark som dig.
    Det är inte Emma som ska ha en liten utan Niklas, Max o Sagas pappa.
  • Mamma Lotta

Det hela är för grymt för att vara sant, trodde inte att en enda människa kunde vara så ond, men Tyskan är sannerligen ondskan personifierad, att totalt sakna brist på empati o sympati verkar för mig totalt främmande, hur kan man avskärma sig så från sina egna handlingar på något sjukt vis så rättfärdigar hon sig själv med att låtsas som detta inte rör henne, att hon inte har nåt med detta att göra men att ändå inte kunna visa någon form av medmänsklighet är så fruktansvärt jag finner inga ord!!!Denna onda människa förtjänar INGEN uppmärksamhet alls egentligen men man kan inte låta bli att chockas av en s.k människas brist på medmänsklighet..

Till Emma och din familj vill jag bara säga håll ut!!
    Var stolta och gå med huvudet högt och låt inte detta avskräde till kvinna få bryta ner er ni är så fina och goda människor att INGEN liten lus som tyskan ska få göra mer ont än hon redan gjort!

Jag tänker på er och tänder ljus för er alla!

• Mamma Lotta

Du tappra människa, jag kan inte för min värld begripa hur du orkar, men det är utan tvekan beundransvärt!

Att denna hemska människa beter sig så känslokallt och för oss med medmänsklighet så oerhört ologiskt tycker jag tyder på att hon måste vara sociopat eller psykopat, för att bete sig som hon gjort mot dig finns inga ord stora nog för att trösta dig!

Jag har sagt det förr o jag säger det igen, låt inte denna lus till människa få göra mer ont än hon redan gjort för precis som du föreställde dig så står vi bakom dig och hjälper dig, oavsett vad, hon ska inte komma åt dig igen. Jag hoppas innerligt att hon får ett hårdare straff denna gången och att hon får lida helvetets alla kval när hon väl sitter bakom lås o bom för något annat ställe finns inte för henne!

Jag är så glad att du/ni har en sådan underbar familj som stöttar o hjälper dig/er och till meritlistan kan du lägga alla oss här som stöttar dig/er i tankarna.

Tänker på dig o skickar dig massor av energi med kramar och styrka!

• Mamma Lotta

Nu har jag läst ikapp samt läst förhören med tyskan från gårdagen och jag blir bara helt matt...
    Emma att du bara orkar sitta och lyssna på denna fruktansvärt hemska varelse är beundransvärt, jag hade helst velat kasta mig över henne o ruska om henne.

En sak som jag förbryllas lite av i det stora hela är att om hon nu hade så svårt att släppa taget om din sambo, varför adoptera bort barnet ( om det nånsin har funnits nåt?) Jag menar om hon inte kan få din sambo så varför göra sig av med det näst bästa efter honom, dvs hans barn??
    Varför vägra ens diskutera det om man nu påstår sig vara oskyldig???

JA du Emma att du står ut med att sitta i samma rum som henne är helt otroligt, hon tycks ju som många andra här redan sagt snärja in sig själv i massa luddiga förklaringar och om inte detta blir hennes fall ja då vet jag faktiskt inte vad man ska säga om vårt rätts system för bakom lås o bom ska hon....

Jag vill önska dig och din underbara familj en god jul o ett gott nytt år och jag hoppas innerligt att det bjuder på någon ljusning för er!
    Kram till er och ta hand om er.

• Mamma Lotta

Vill önska dig och din familj en god fortsättning och massa önskningar för er om att nästa år blir ett ljusare och något gladare år så ni kan få frid i sinnet och så att Max o Saga kan få upprättelse!
    Tänker på er varje dag! Kram till er!

Svar på tråden Mina två änglar