idaja skrev 2008-11-15 13:57:35 följande:
Barnen betydde ALLT för mig! De var som mina egna eftersom Emma lät mig vara en så stor del i deras underbara familj! Max var min och Christers (min sambo) gudson. Vi blev så lyckliga den dagen Emma frågade oss om det "uppdraget". Max och Christer kunde leka i timmar när han hälsade på oss. De hörde ihop på något vis! Saga lilltösen fick ju jag äran att lära mig droppet på. Så hon och jag hade en ganska speciell kontakt känns det som. Oftast var det bara mamma som dög för lilla prinsessan, men jag hade nog en stor plats i hennes lilla hjärta också. Hoppas jag... Jag är inte hel utan de små barnen.... Det fattas något inom mig... Något stort! vet inte vad jag gör när jag skriver... skriver bara mina tankar och känslor. Kanske är fel forum att göra det i, för det är ju trots allt Emmas forum, men vet inte vart jag ska förmedla det annars. Jag har stort behov av att prata om mina känslor och tankar också, precis som Emma. Och att förmedla barnens minne!Tackar massor för dina fina ord. Jag har kanske lyckats förmedla det jag vill. Dock mycket sorg.. men det är det jag känner inom mig. Sitter ofta och tittar på kort på Max och Saga. Minns alla fina stunder vi haft tillsammans. Har skapat ett foto album med kort på dem där jag skrivit små kommentarer för att inte glömma den underbara men korta tid vi fick med dem. Har ett kort på mig, Max och Neo. Jag har båda två i knät. Tror det är på Max ettårsdag.
Ida du har all rätt att skriva om din sorg här jag kan inte tänka mig att Emma skulle ha nåt at invända, ni är en sådan fin familj så underbara o lojala kan inte tänka mig att nån skulle ha synpunkter på det, Jag beundrar dig o Emma o hela er familj för att ni delar med er och jag har sagt det förut att vi vill alla hjälpa er att dela detta onda och kanske kanske lättar det lite att veta att vi är så många som känner med er och för er!
Apoptygma skrev 2008-11-15 01:38:55 följande:
"Bedasplace" dina ord o meningar värmer att läsa..det är skönt att se vad folk skriver även på Emmas tråd här. O jag kan bara säga tack till dig...o tack till alla andras varma o stärkande ord.Nicklas Jangestig
Ni förtjänar allt stöd ni kan få i er sorg din familj o Emmas familj er förlust är så meningslös och tragisk, och allt som varit tunt den måste göra sorgen tyngre men detta till trots så finns det människor med goda avsikter och med stöd i eran svåra sorg jag kan bara tala för mig själv men jag skulle vilja krama er alla och visa mitt stöd och djupa deltagande.