Inlägg från: lyckligmamma |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma

Mina två änglar

Det har pratats så mkt om det, så min dotter säger Max och Saga här hemma ibland

• lyckligmamma

faster skrev 2008-12-06 18:52:52 följande:

hoppas verkligen monstret INTE har tillgång till nätet!!
    hm frågar väl samma fråga igen, får hon tillgång till internet? Är inte hon bara häktad nu?
  • lyckligmamma

lyckligmamma skrev 2008-12-06 19:17:31 följande:

faster skrev 2008-12-06 18:52:52 följande:
    hm frågar väl samma fråga igen, får hon tillgång till internet? Är inte hon bara häktad nu?
    då tror jag inte hon har tillgång till telefon internet eller tidning, för jag tror att hon sitter i skyddshäkte?
    o hon får väl bara besök av sin advokat???????
  • lyckligmamma

Fismamman skrev 2008-12-06 19:17:13 följande:

Vet inte hur jag ska förklara detta utan att det känns och blir patetiskt men det fruktansvärda som hänt dig och din familj får mig att vakna till i mitt lilla liv. Man lever i sin trygga värld och tar mycket förgivet. Men allt kan förändras så fort. En dåres verk och sjuka hjärna kan förstöra så oerhört mycket.På något sätt tar vi nu tacksamt emot varje dag vi har tillsammans i vår familj. Vi njuter av varje sekund och jag känner mig så glad att jag är en som kan hänga all tvätt i källaren. Så tacksam.Är så imponerad av din styrka. Du har varit med om det värsta jag kan tänka mig och du är så duktig. Tänker på dig och din familj varje dag. Det måste vara så tufft just nu.Kramar.
    Ja man tar saker för givet, men man förväntar sig ju heller inte att nåt sånt här händer .... Det ska ju inte ske... Sjuka människor borde få hjälp tidigare.
    Jag blir också irriterad ibland, man kan ju inte le och låtsas vara lycklig jämnt, ibland är det jobbigt.
  • lyckligmamma

Analoga skrev 2008-12-06 19:30:47 följande:

Stämmer bra, förutom att hon har tillgång till tv och tidning - men dock ej internet.
    oki oki, för sånt trodde jag inte att man hade tillgång till? men det är kanske olika
  • lyckligmamma

den där psykundersökningen hon gjorde, vägrade hon göra tester eller?

• lyckligmamma

Tibertius skrev 2008-12-07 11:59:27 följande:

Hej Emma,Måste berätta en sak för dig, i torsdags morse när jag gick upp för att göra mig i ordning (brukar smita upp före alla andra) stod jag i badrummet när jag helt plötsligt hörde viskningar och ett glatt fnitter..Lät precis som när mina små brukar gömma sig för mig och vill att jag ska leta efter dom..Gick då ut ur badrummet och sa "jaså ni är uppe nu era små bus" men blev väldigt förvånad då de båda två låg och sov djupt i sina sängar..Blev inte rädd då utan glad, tänkte direkt på Max och Saga och tänkte att det var så kul att de kom och hälsade på hemma hos oss! Känner inga andra små änglar (kände inte Max och Saga heller) men det känns verkligen som om jag känner dom, eftersom jag verkligen levt med allt detta sen det hände. Säger också alltid gonatt till dom i tankarna då jag nattar mina egna. Kanske har de känt hur mycket vi tänker på dom. De kanske ville leka lite med mina pojkars saker!Tankarna är många. Kanske var det inbillning från min sida kanske inte..Min 4 åring (snart 5) har också ibland visat tecken på att vara lite "synsk" de säger ju att barn är så mycket mer mottagliga för sånt. Två gånger har det hänt att vi har suttit hemma på eftermiddagen och ätit mellis, då säger han helt plötsligt "Mamma, nu kommer pappa!) Nej har jag svarat då det dröjer flera timmar till. Men båda gångerna HAR han verkligen dykt upp efter bara ca 5 minuter!En annan lite sorglig sak var när vi en gång hade varit och hälsat på en farbror till han som han är mycket förtjust i, när vi sitter i bilen säger han sorgset "Det var kanske sista gången jag träffade Anders" Några dagar senare ringer min svärmor och talar om att Anders har fått en allvarlig sjukdom..Nu blev han frisk efter ett tag men ändå, brukar ofta tänka tillbaka på detta han sa i bilen den gången.Det blev långt det här, kände bara att jag ville berätta att dina små kanske var hemma hos oss och hälsade på! Våra ljus brinner fortfarande för er alla och vi försöker alla stödja er genom denna rättegång. Styrkekramar till världens starkaste mamma!
    Kännder du Ts privat????
  • lyckligmamma

lillamuan skrev 2008-12-07 13:01:02 följande:

ehm usch förlåt men visst att man kan känna nån form av samhörighet men tyvärr jag tror inte att de va emmas små änglar som var hos dig
    Om hon mår bra av att känna och tro så, så låt henne göra det.
    Därför undrade jag om hon kände Emma. Tycker även det är konstigt att tro sig känna en person genom tv tidningar och chatt som många tror här inne. Läste ett inlägg där nån trodde sij känna TS mer än sina närva vänner hemma, efter att ha chattat.
    Jag skulle aldrig påstå att jag känner en person bara för att jag chattar med människan, men de är olika
  • lyckligmamma

Samma här, håller tummarna vi med här hemma. Dottern hejar

• lyckligmamma

faster skrev 2008-12-07 17:12:35 följande:

Hej Emma.Hur har du det nu i helgen..hoppas du kan vila o koppla av med de dina..idag är det andra advent o då ska ju 2 ljus brinna...det gör de oxå men i år känns det som att de har en liten extra betydelse...Nästa v är du oxå med bland dem o 4e advent väljer jag att ta med din goa syster Ida.Stor varm Kram till er ALLA i din fam o naturligtsvis en xtra hård till dej Emma!
    jag tänder också 2 ljus sen. tänker på alla barn som farit illa under året och som far illa
Svar på tråden Mina två änglar