-
Svar på #3848precis vad jag åxå tänkt på, det är jättefintLingonflickan skrev 2008-12-08 21:47:45 följande:Jag tycker det är ett fint efternamn.
-
Svar på #3923va mysigt o gulligtemmy840508 skrev 2008-12-09 20:17:48 följande::0) ja vi var unga och hadde inte vart tillsammans så länge. Vi förlovade oss efter exakt ett år och gifte oss när vi vart tillsammans i två år och 11 månader. Jag var 21 och Nicklas 25 år.... Så vi var ganska unga. O lilla Max var med och gick in i kyrkan tillsammans med mig till altaret och Nicklas.
Blev rädd först att du tog illa upp över min fråga, men det var ju skönt att du inte gjorde det
Sen att det inte alltid blir som man tänkt sig, kan ju hända alla
Hoppas du känner all styrka vi skickar till dig och alla de andra nu inför prövningen!
Många kramar! -
Va skönt o höra att ni alla orkar vara där inne i rummet!
En liten fundering jag haft är:
OM Emmas sambo skulle strunta i o sitta där inne, och istället sitta iett annat rum, undrar om den där "dåren" till tyska skulle ge upp då, om det nu är han hon vill se, o se han o hans Emam lida...
Tänk om hon skulle få ett psykbryt om han vägrade vara där...
Jag förstår givetvis att han vill vara där o stötta sin Emma, men tanken har slagit mig ett par ggr vad som skulle hända med monstret om hon tillslut inte fick se HAN!
Skickar massa styrkekramar till er alla!!!
Och hoppas det där monstret ska trassla in sig i sina löjliga lögner och tillslut...
Man kan inte ljuga hur länge osm helst
-
Svar på #4173ja det är ju det.. tror inte hon tänker som en vanlig människa, eller helt klart INTE detAnaloga skrev 2008-12-12 18:19:07 följande:Tror du verkligen att hon är ute efter att se honom? Det måste väl bara göra ont för henne att se en kärlek hon inte kan få? Jag skulle då tycka att det vore tortyr att behöva sitta och se en olycklig kärlek med en annan, men hon kanske inte tänker som oss andra?
Nä, nu ska jag inte skriva mer om henne här... ska in o läsa ikapp i andra tråden... Förlåt
Tycker åxå Emma att du är så stark som sitter där. -
Svar på #4178Va fin den varkärålajn skrev 2008-12-12 22:00:42 följande:Vill bara skriva ner en text jag läste en gång... En ung man stod på stadens torg o förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det.Alla var de överens om att detta sannerligen var det vackraste hjärta dom någonsin sett. Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa - "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt, så det hade blivit kantigt och taggigt där de sattes in. Det fanns t.o.m. ställen där det faktiskt saknades bitar och där hade det blivit djupa hål.Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. - "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."- "Ja," sa den gamle mannen, - " Ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu. Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?" Den unge mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta och rev ut en bit. Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, stoppade in den i sitt och tog sen ur en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på den unge mannens hjärta.Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter. Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans. De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.
-
natti natti!
-
Hej Emma!
Hoppas du är bättre!
Här kommer en lite nyfiken fråga...
Vad är banduppspelning, som ni skulle ha 2 dagar i denna veckan?
Hua vilka långa dagar ni har, förstår att du måste vara helt utmattad när dagen är slut!
Skickar miljoner styrkekramar till er alla!!! -
Svar på #4286JohannaMatt skrev 2008-12-14 19:38:09 följande:Det är förhör från Tingsrätten som spelas upp om jag fattat rätt...ok, tack
Är det saker som alla sagt där då, där det typ ska jämföras med nu och då?
En sak till förresten som jag tänkt på som jag såg på nyheterna...
Där vardet nå´n (vet inte säkert men JAG uppfattade han som nå´n mkinnesexpert) som sa nå´t att Emmas minne kunde vara bättre än de förutspått för att hon var vänsterhänt o att hjärnan därför blev mindre skadad i den del som hade med minnet att göra...
Jag kan ha missupfattat allt, men om det är så, varför drar dom inte upp det nu isåfall`?
Och varför säger inte Emmas försvar att hon inte skulle sitta där om hon inte var säker?
Jag menar.. om nå´t sånt skulle hända mina barn, skulle jag ju inte slösa min tid o anklaga en oskyldig o låta mördaren gå fri...
Några funderingar bara... -
ok tack för svaret..
Då tycker jag ju att det är konstigt att dom inte har BÅDe neurolog OCH minnesexperten där, för det måste ju vara intressant o höra ALLA möjligheter...
Fast jag är ju ingen expert, o hade inte kunnat bli heller, för jag vet ju att jag aldrig skulle kunna vara försvarsadvokat... jag hade ju lyssnat o sen i rätten hade jag ställt mig upp o ropat högt o pekat på min klient
- HON/HAN ÄR SKYYYYYYLDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
aj då... ja då är det ju kanske svårt... dom behöver ju inte bråka om det där...
Dom kan ju ta dom en och en o sen avgöra VEM dom vill lyssna på.. men dom har väl bestämt sig då för han den där "experten"...
En tanke oms slagit mig ang honomm är att att det kanske är svårt för han o säga att hans forskningsresultat kan vara felaktiga, jag menar han vill ju vara BÄST på sitt område, och då vika o säga att man kan ha fel är ju svårt för vissa...
ja.. det är bara o hoppas att "det" snärjt in sig så mycket att hon snubblar i sin egen fälla tillslut...
Hm,,, nu blev det mycket rättegångssnack här iallafall...förlåt