Inlägg från: Baba Screetch |Visa alla inlägg
  • Baba Screetch

Mina två änglar

Kycka till nu emma inför morgondagen, jag har sagt det innan men ville säga det igen

All styrka till er!

Och ge dina föräldrar en jättebamsestyrkekram från mig åxå för att dom är dom de är!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Baba Screetch
    Svar på #4380
    TrissiPrinsessor skrev 2008-12-16 20:01:07 följande:
    det blev ingen bild
  • Baba Screetch

Eftersom Emma godkänt att vi diskuterar allt här i tråden, vill jag fråga en sak till er alla som har små barn...

Min styvsons bästa kompis tog sitt liv för ca 2 månader sedan...
    Igår satt jag o sonen (3år) och tittade på kort från i somras då denna kille var med... o då sa sonen
    - han (XX) är rolig

Jag fick säga lite fint att ja, han var jätterolig och snäll, men han finns inte mer.

Han frågade inget omdet då, men efter ett tag kom det upp igen att XX är så rolig...

VAD säger man?

Vi har inte pratat med sonen om detta och han fick inte följa med till "olycksplatsen" för att tända  ljus för XX för jag tyckte det kändes fel (pga av HUR det skedde)...

Hur talar man om för barnen på ett bra sätt att någon är borta?

Blev kanske lite OT men hoppas det är ok, vi pratar ju om sorg här åxå...

• Baba Screetch

Tack Anoel!

Ja det är så svårt  o jättesvårt för dom åxå säkert o förstå...

Ena gången ser de personen full av bus o livsglädje, sen säger mamma/pappa att den personen INTE finns mer...

• Baba Screetch

Tack Anoel (igen)o Ztampe

Det där med sagan om ängelen var fint det ska jag säga nästa gång han säger nå´t...

Sen frågar han kanske mer längre fram, det roliga är att han inte träffat XX så mycket men minns ändå hans namn så han måste gjort ett riktigt gott intryck

fast nu ska jag inte ta upp tråden mer om det, tack får lånet av platsen i tråden och tack för era fina svar

Och Emma med sambo o nära o kära...

Hoppas ni vilar och har det mysigt

Kramar

• Baba Screetch

hihi gulligt att pojkar blir örnar och flickor blir änglar

• Baba Screetch

ser att du är inne Emma, hoppa du fått vila upp riktigt ordentligt nu

• Baba Screetch
    Svar på #4418
    emmy840508 skrev 2008-12-16 23:30:16 följande:
    hmmm, jag förstår det svåra, men jag tror man måste vara ärlig. En dag överhör han kanske någon som talar om detta, risken finns att han tycker att ni "lurat" honom genom att inte berätta. Så berätta för honom att han inte finns här på jorden längre, utan han är i himlen och lekar med änglarna (el åker motorcykel el gör något som är "typiskt" honom).Ni kommer med alla sannolikhet få frågan om hur han kom dit. Då behöver ni absolut inte vara alltför ärliga. Tala om att hans hjärta slutade slå och då får man flyga upp till änglarna. Då kommer frågan, kan mitt hjärta också sluta slå? Säg att hans mamma inte tänker tillåta att hans hjärtat slutar slå, utan att du tänker bestämma att det slår för evigt.Med all sannolikhet har han fullt förtroende för sin mamma och accepterar denna förklaring. Besök gärna graven om ni kan. Lägg något symboliskt där.Detta är ju bara funderingar, jag har ingen erfarenhet alls av att ge ett sådant besked, men försöker hjälpa lite på vägen, jag beklagar verkligen eran förlust och jag hoppas din styvson klarar att ta sig vidare.Jag satt och pratade med en vän till Max igår. Hon är 7 år, lite äldre än han själv, men när de träffades hadde de jätteskoj, vi satt och fantiserade om vad max o Saga gjorde uppe i himlen, vi kom överrens om att de åt tårta och bjöd alla andra änglar på den.
    Tack för ditt fina svar!

ja det där med ärlighet, jag försöker i möjligaste mån att ALLTID säga sanningen till barnen, men så finns det ju vissa småsaker som man inte vill säga, som tex hur denna killen valde att avsluta... och det känns ju onödigt åxå för det viktigaste är ju att han får veta att han är en ängel nu och spelar gitarr för alla änglarna

En fundering till jag fick nu när jag läste var:

De där anteckningarna polisen ville se... vad var det för några?

Hoppas allt går bra imorgon!

Många styrkekramar från mig o familjen
  • Baba Screetch
    Svar på #4562
    astrid33 skrev 2008-12-19 22:12:42 följande:

Fina ljus, det är dom jag har i min pres.bild.

Två vackra ljus för två vackra barn

Hoppas inte jag stulit dom från dig

Kramizz
  • Baba Screetch

Emma, jag såg att någon skrivit om sin hun Ronja för 2 didor sedan...

Innan jag såg det satt jag o funderade på om dina barn tyckte om hundar...
    Isåfall skulle jag säga att min stora vovve börjar bli gammal nu och vi kommer att få medicinera han resten av hans liv för att han inte ska behöva ha ont i sin artros...

Och om dína barn tyckte om hundar hade det känts lite lättare den dagen då vi beslutar att han får vandra vidare, för då kunde han fått vara Max o Sagas lilla björn, eller lilla o lilla... han väger 81 kilo

Det hade känts lite skönare att veta att han fick komma till några som tyckte om han o få leka o springa på ängarna i evighetens och ungdomens land

Då kanske han skulle bli som en liten valp igen

Jag vet inte när dagen kommer, kanske snart kanske om ett eller flera år, men eftersom jag vet att han aldrig kommer bli bra o trots allt är 7,5 år (vilket är ganska mycket för en så stor ras) så sitter man och funderar lite...

OJ det blev mycket om min hund men det var några tankar jag fick...

Så om Max o Saga tyckte om hundar så kan dom få ta hand om han (Och vovven Ronja) så kan dom busa ihop allesammans

• Baba Screetch

Siv- vilken fin dikt

Jag beklagar din förlust åxå och blir ändå glad på ett sätt att du (och Emma) är så starka mammor som orkar gå vidare.

Skickar massa kramar till er båda, och önskar er god jul även att det känns fel på ett vis, men ni ska veta att jag tänker på er!

Kramar!!!!

• Baba Screetch

jag håller med faster till fullo...

Vill åxå önska god jul o gott nytt år men det känns fel samtidigt för jag kan tänka mig att det är riktigt jobbigt just nu, men hoppas du förstår hur jag menar!

Sköt om er!

Stora stora kramar till er alla!

Hälsa dina föräldrar, sambon, dina systrar och alla som står dig nära!

Kommer även att skicka en hälsning till Nicklas i hans tråd, men han är absolut inte bortglömd här heller fast han inte nämns så ofta med tanke på att det är DIN tråd Emma!

Sköt om dig!

• Baba Screetch

jag kommer att vara med kl 12 imorgon!

Linizen- såå vackert!!! Mycket fin låt

Emma- god jul, och jag hoppas att det kommer att gå bra denna dagen!
    Ni finns alla i mina tankar!

Många många kramar!!

• Baba Screetch

Faster:

Va gullligt att ni sjöng Lilla snigel efter de tysta minuterna

Själv skulle jag precis in o ducha o kollade klockan, så jag skyndade mig så mycket jag kunde så jag skulle vara klar till 12, o jag hann

Så det blev 2 nyduchade minuter för de små änglarna!

Emma, och alla i familjen... hoppas julen gått bra för er!

Många kramar!

• Baba Screetch

Ja det känns skönt att göra NÅGOT iallafall

Och det viktigaste... att man gör det med hjärtat

Svar på tråden Mina två änglar