Inlägg från: Fru Brastad |Visa alla inlägg
  • Fru Brastad

Mina två änglar

ÅÅ Emma, din gråt sliter i mig och tårarna trillar.
    Följer rättegången på expressen så gott det går. Det gör så ont att du mår så dåligt och jag hoppas att ni får upprättelse och att dom låser in henne och slänger bort nyckeln.
    Önskar att det fanns nåt som skulle stilla din smärta.
    Kram

• Fru Brastad

Ja ,jag undrar oxå?? Nån som vet?

Analoga skrev 2008-12-07 18:33:15 följande:
    Men handlar det verkligen om Emma ikväll då? Har sett flera "kommande-trailers" och enligt den så ska det handla om julmaten och dess innehåll!Någon som vet vad som gäller??
  • Fru Brastad

Jag tror att Emma inte tycker detta är för mycket,då hade hon nog sagt det! Däremot har hon sagt gång på gång att hon tycker det är skönt med vårat stöd.
    Jag för min egen del hade blivit jätteglad om så många kände med mig om något sådant hade hänt mig.
    Jag ställer mig upp och bugar för ALLA fantastiska människor här som har hjärtan av guld.

Analoga skrev 2008-12-07 18:43:55 följande:
    Vill också passa på att inflika en sak som jag tänkt länge på; men känner att man vill vara försiktig med vad man skriver i denna tråd av hänsyn till Emma...Det jag reflekterat över är att det är så många som tagit till sig detta så oerhört nära! Ska förklara vad jag menar....Det som hänt är djupt tragiskt, och om jag talar för mig själv så känner jag ett oerhört stort medlidande/ledsnad när jag läser om detta eller ser på TV. De gånger jag sett Emma berätta om det hemska i TV så rinner tårarna...kan verkligen (om än inte fullt ut, det kan ingen som inte varit med om det) känna med henne och hennes familj eftersom jag själv har en dotter i samma ålder, sånär som på några veckor, som hennes son, men i övrigt är det inget jag går och grubblar på. Jo, då och då tänker jag på det, kommer som en tanke då och då men det är inget jag går djupare in i.Många här inne verkar ha "gått lite för långt", nästan på ett fanatiskt sätt. ni lever er in som att ni känner henne på riktigt. Ni vet själva vad jag menar. Det jag ville säga är bara att ni måste försöka hålla lite distans till det hela. Skriva i denna tråden och ge Emma ert stöd - javisst - men låta det påverka ert privatliv så till den grad att ni knappt kan jobba - det är att gå för långt. För ert eget bästa.
  • Fru Brastad

Hej Emma. Kollade på kalla fakta igår och jag tycker verkligen att låten hero speglar allt jag ser hos dig....att du vågar gå in i huset igen,att du våger stå öga mot öga med hon som jag vill kalla "det". Du är en utav de starkaste personer som jag har sett. Nu känner jag dig inte men det jag ser av dig är en fruktansvärt förlåtande och fin människa.
    Jag skulle så gärna vilja få krama om dig.
    Du är en förebild för många av oss här!
    Hoppas det trollet får vad hon förtjänar.

Mallan76 skrev 2008-12-08 14:00:07 följande:
    Oj, länken funkade visst inte...Här kommer den!

• Fru Brastad

Tycker samma men hon är nog inte så frisk den där!

Överallt i vårat hem lyser det ljus för era små Emma och Niklas, par i par.
    Önskar jag kunde göra mer men hoppas att det värmer er lite i kylan...
    För Max och Saga...

faster skrev 2008-12-09 16:44:13 följande:
    ja jag funderar oxå på samma...det vore väl iaf det allra minsta hon kunde göra nu för att få ett snabbt slut på detta elände hon orsakat!!Inte för att det skulle sona något hon gjort men hålla på så här gör ju så mktmkt mer ont för de redan drabbade....
  • Fru Brastad

Herregud!!! Vilken tur att det gick bra!
    Kram på dig Emma

Ztampe skrev 2008-12-11 13:28:57 följande:
    Läste precis på expressen att Emma voltat med bilen på väg till hovrätten idag.Hon klev ur helt oskadd.Tror att det var hennes små änglar som höll en vakande hand över henne.
  • Fru Brastad

Krama henne från oss!

idaja skrev 2008-12-11 15:59:06 följande:
    Hej alla!Jag ska hälsa så mycket från Emma!Hon är helt slut redan nu så hon kommer nog inte kika in här på familjeliv ikväll. Hennes sambo är så duktig. Alla säger att han pratar lugnt och sansat under förhöret!
  • Fru Brastad

Sänder dig och din familj en tanke Emma. Lider med dig att du skall behöva stå öga mot öga med "detet".
    Ljusen brinner för de små,dig och din familj

• Fru Brastad

Oj vilken vecka du har framför dig...hoppas du orkar med.
    Vi skall hjälpa dig att hålla modet uppe
    Vila dig ordentligt på Onsdag.

emmy840508 skrev 2008-12-14 18:55:38 följande:
    Ja, inatt har jag sovit gott. På dagen har jag vart o fikat med vänner. Har vart jättemysigt.En ganska lugn dag, så nu kommer jag orka denna vecka med.Veckans schema ser ut såhär:Mån: västerås 9-16.30--------fortsatt förhör med tyskan + tre vittnenTis: stockholm 9-??----------BanduppspelningOns: ledig dagTors: västerås 9-16.30------- vittnen, familj och vänner plus några tillFredag: stockholm 9-??-------banduppspelning
Svar på tråden Mina två änglar