Inlägg från: Humbla |Visa alla inlägg
  • Humbla

Mina två änglar

Emma, såg programmet ikväll och det första jag reagerade på var hur fint ni har gjort det vid graven! Det såg oerhört vackert ut liggande invid vattnet.
    Jag blev väldigt rörd när jag hörde dina ord om att du aldrig är ensam, du är så stark och klok, och jag önskar så att det fanns mera jag kunde göra för er!

Läste att du umgåtts med familjen efter rättegången, är så glad att ni finns till för varandra och är varandra så nära, att ni är en så varm familj!

Barnen lever inom dig, dina ögon lyser av kärlek varje gång jag sett dig i tv, sorg också, men kärleken strålar verkligen när du pratar om barnen.

Det kändes som en större mening än andra advent när jag tände två ljus idag även på köksbordet, max och sagas ljus brinner varje kväll, men nu brann två till för dem.
    Många kramar och tankar till dig och din familj ikväll!

• Humbla

Tittar in ikväll igen, och blir som vanligt alldeles varm i kroppen när jag ser alla underbara inlägg till dig emma, det känns så skönt att du har så mycket stöd omkring dig.

Jag hoppas att du har kunnat vila dig och slappna av något sånär ihelgen, och samlat kraft tillsammans med dina nära. Jag kommer att tänka på dig imorgon extra mycket på jobbet, och hålla både tummar och tår för er att allt går bra.

Absolut att du borde kunna sitta utan henne i rummet när du vittnar, det är vad jag vet en rättighet som man har rätt att få i alla rättegångar. Hon är inte värd att höra din röst, och absolut inte värd att vara i samma rum som er! Förstår inte att hon kan få vara i samma rum när hon håller på att försöka psyka er och inte kan visa någon som helst empati eller respekt för någon, tycker att domaren/domarna borde reagerat för länge sedan.

Titta upp på himlen inatt emma, och blunda. Låt dina änglar fylla dig med styrka, mod och kärlek. Och när du står i rättsalen och vittnar, så se oss där vi står i en skyddande mur omkring dig!

Många kramar och tankar
    Marie

• Humbla

Hittade en väldigt vacker låt ikväll emma, och tänkte på dig och barnen.

">

Allting kanske inte stämmer in, men detta fastnade:

Didn't need to ask
    Don't know the reason
    Everything that I believe
    Is right here

Not thinkin' bout tomorrow
    Couldn't catch it if I tried
    World is spinning too fast
    So I'll wait 'til it comes to me

I am you
    You are me
    We are one
    Take me in your arms
    And flow through me
    I'll flow through you

• Humbla

Emma, mina tankar är ständigt runt er under dessa dagar!
    Tyvärr mindre tid att sitta vid datorn nu, då min son är sjuk.. och då är han en riktig mammaspojke och ska bara mysa konstant. Hur var max och saga när dom var sjuka?
    Tycker så mycket om att läsa om dina minnen av barnen, men om det blir jobbigt att svara på så behöver du självklart inte svara!

Otroligt tungt att läsa era förhör, hälsa din sambo att han är en otroligt bra kille, och skicka en stor kram till honom från mig. Det gjorde mig så ont att läsa om hans möten med monstret, men samtidigt så visade de också vilken otroligt stark och fin kille han är!
    Trygghet tänker jag när jag tänker på honom, han kommer att ta hand om emma och vara hennes trygghet.

Som alltid så vill jag ge så mycket av min styrka jag kan, och ge en kram som beväpnar dig med det!
    Kram Marie

• Humbla

Såg att ni har en dags paus idag från rätten!
    Jag hoppas att ni kunnat vila er och samla styrka, umgås nära nära och bara hålla om varandra.

Du skrev att folk undrat mycket om ditt sätt att sörja, och att du var i chock.
    Till det vill jag bara säga att alla sörjer olika, alla visar det inte, många har väldigt svårt för att visa det inför andra. När jag såg dig på tv första gången så tänkte jag inte alls att du skulle vara i chock, jag tänkte att du är en sådan person som sörjer i ensamhet, som bara kan låta allt komma till dig när du är ensam. För det är så jag fungerar, och jag såg sorgen ligga i dina ögon och i varje ord, även när du skrattade.
    Alla sätt att sörja ska vara okej, det är inte något som på något vis borde bli ifrågasatt.

Efter vad jag lärt mig om dig efter den här tiden på ditt forum så är du en optimist, en livsglädje och styrka bor i dig, och hur någon kan tycka att det är fel på något sätt kan jag inte riktigt förstå. Jag tror tvärtom att det är det som gör att du ställer dig upp igen.

Min beundran för dig och dina egenskaper är stor emma, jag vill precis som varje dag skicka en stor varm kram fylld av styrka, och idag också en stor kram till din sambo fylld av styrka och mod, inför morgondagen.
    Kram Marie

• Humbla

Sitter uppe ännu, men borde egentligen gå och sova, men som alltid så fastnar jag alltid här en liten stund på kvällen, då jag egentligen är en nattmänniska så är det då tankarna kommer som mest.

Vill egentligen mest bara förmedla värme och styrka till dig och din sambo och familjen inför morgondagen och säga att jag håller tummarna och tårna hårt knutna under rättegången varje dag, att "det" ska bryta ihop och erkänna vad hon har gjort. För att ni ska få den upprättelse ni och barnen har rätt till.

Jag kan inte helt förstå den smärta ni känner av att gång på gång tvingas möta detta monster, när jag försöker sätta mig in i er verklighet så vill jag bara gråta och skrika, och ändå vet jag att jag aldrig kan förstå de känslorna helt, eftersom jag själv inte varit med om något liknande,
    men jag kan varje dag berätta att jag är med er i kampen.

Många kramar och tankar,
    ikväll som alla andra kvällar
    Marie

• Humbla

Satt på bussen på väg hem från jobbet när jag hörde det på radion, och jag frös verkligen till is för en stund. Blev otroligt lättad när jag hörde att du klarat dig oskadd!
    Max och saga fanns helt klart där med sina vakande små händer över dig!

Förstår att det varit en jobbig dag idag.. fick en stor klump i halsen när jag läste din sambos vittnesmål, Han SKA inte känna skuld över något, han har inte påverkat det som hänt på minsta sätt, det var monstret som fattade ett sinnessjukt beslut och som höll i hammaren, inte han. Ge honom en hel drös med kramar från mig, jag beundrade hans styrka enormt när jag läste hans vittnesmål, en toppenkille helt klart!

Och emma, ta hand om dig ikväll, vila, gör saker du känner för och ladda krafterna, en sån här jobbig dag plus olyckan i morse måste slita på dig mycket. Jag önskar att jag kunde skicka en energiboll till dig, som omslöt dig och gav dig kraft när du behövde, men jag kan bara skicka en stor kram, och hoppas att den når fram till dig.

Tänker på dig/er i massor, och önskar att jag kunde trolla tiden tillbaka, så att ingen av er hade behövt träffa monstret överhuvudtaget. Kom ihåg att du inte måste stanna kvar i rättsalen när monstret vittnar om det blir för mycket.

Vi är alla på din sida emma, glöm aldrig det!

Många kramar och tankar
    mängder med styrka
    Marie

• Humbla

Följt rättegången under dagen, du är otroligt stark emma som trots din rädsla ändå sitter där inne och följer allt.
    Mina tankar är hos er!

Skönt också att monstret bara snurrar till det värre och värre för sig.
    Inte trovärdig ens för en sekund.
    Liknar snarare ett desperat svammel.

Mååånga kramar till dig och familjen emma!

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-12-13 20:58:19 följande:
    ååå, hoppas din son är bättre nu. Har han feber el är det annat med?När Max var sjuk så sov han jättemycket. Han hadde för vana att få feber jätteofta, då fick han 40 grader direkt, jag såg ett mönster, han fick det under en period ca var 14:e dag. Så jag ringde doktorn, men de sa att det var normalt. Max fick alvedon, han låg i min el sin egen säng och sov till febern gick ner till ca 38, jag väkte honom med jämna mellanrum och gav honom någon gott att dricka och tog febern på honom. När febern gått ner lite så lade han sig ofta i soffan, jag bäddade ner honom och så ville han se någon film, oftast byggare bob. Sen fick han äta isglass och önska vad han ville ha att äta och dricka. Febern gick ofta snabbt över och han var pigg på ett ögonblick ibland.När han mådde illa så kom han oftast in till mig på natten, jag tror det hänt två ttre gånger att han hålt sig från att spy tills han kommit fram till min sida av sängen. När jag tagit hand om honom och vi duchat bytt kläder och bäddat ner honom i sängen med en spy hink igen så brukade han säga "mamma, jag spydde på dig"Jag brukade svara att det var bra att han spydde i min sång o inte i sin egen, för att dämpa hans eventuella skulskänslor. Så brukar jag berätta för honom att han kan ropa på mig i hallen och gå till toaletten annars, så kommer jag så fort jag kan.Saga hann inte vara sjuk så mycket, jag tror hon bara hade feber en enda gång. Med tanke på hennes sjukdom så fick vi åka till sjukhuset på en gång vid det tillfället. De hadde stenhård koll på henne.
    Jo nu är han äntligen bättre, han hade feber och en ögoninfektion som inte riktigt ville ge med sig. Men till sist så!

Tack för underbart fina minnen, man vill så gärna göra det lite mysigt när de små har det tufft, här hemma brukar vi också mysa med film, glass och kramar, men här är det än så länge emil i lönneberga som är på topplistan :)

Du är en underbar mamma emma, att göra allt för att inte ge honom skuldkänslor, blev så rörd när jag läste det.
    Många kramar!
Svar på tråden Mina två änglar