Mina två änglar
Undrar också, vilka dagar ska rättegångarna hållas i veckan?
Mängder med styrka och kramar till er!
Undrar också, vilka dagar ska rättegångarna hållas i veckan?
Mängder med styrka och kramar till er!
Emma, kom just hem från ett prov och följer er nu under rättegången, blev glad över att se hur monstret gör sig mindre och mindre trovärdig, hur nu det kan vara möjligt!
Är helt övertygad om att hon blir dömd, dom kan inte göra så mycket annat av henne.
Tänker på er i massor, tung vecka, och dessutom måste lyssna på monstret hela dagen. Blev iaf lättad över att frågorna kommer nu, så att hon inte får utrymme att briljera en massa i rätten.
Styrkekramar och glitter över er!
Jag önskar att jag kunde bädda ner dig i en mjuk soffa med stora bulliga kuddar i och linda en trygghetsfilt runt omkring dig.
En dag över, jag hoppas att förhören med monstret är färdiga snart så ni slipper höra hennes patetiska röst.
Mängder med kramar, tankar och omtanke!
Marie
Emma, sitter och pluggar det sista innan jul nu, men tog en liten paus för kaffe och läsande i tråden.
Det gör mig ont att förhandlingarna blir uppskjutna, att ni ska behöva ha det här hängande över er under julen, som att den inte skulle varit nog tung ändå..
Skönt att dom är grundliga iaf och att du trivs bra med och har förtroende för åklagarna!
Tänkte på en sak idag när Tor kom hem från dagis med massa julpynt och teckningar, om Max brukade pyssla mycket och vad som var hans favorit pyssel? Har för mig att du skrivit att han gick på dagis ett par dagar i veckan?
Vill skicka en hel bunt med kramar till dig och din familj inför morgondagen, och som vanligt hoppas jag att monstret ska bryta ihop och erkänna, även om jag tvivlar då jag tycker mig ana en psykopatisk person i henne.
All kraft och styrka och energi i världen till er imorgon Emma!
Vi står alldeles precis bakom dig.
kram
emmy840508 skrev 2008-12-17 22:41:23 följande:
Godnatt Emma och alla i tråden, sitter uppe och pluggar igen en massa, blev så sent att det inte kändes riktigt värt att gå och lägga sig.
Jag önskar er all lycka till imorgon Emma, jag hoppas att förhören med "henne" blir klara, och att ni sedan slipper höra hennes röst igen. Det går som tusen nålar i kroppen in i mig att lyssna på hennes röst, att veta att du minns den från den dagen. Förstår hur extremt jobbigt det måste vara för dig emma!
En fällande dom, och sedan slippa se och höra henne, det väntar jag på nu för er skull. Många kramar och tankar!
Följer rättegången nu och blir så förbannad över den respektlöshet som monstret visar gentemot alla. Jag hoppas detta är över snart så dom kan låsa in henne på nått vidrigt ställe och kasta bort nyckeln. Hon är inte frisk för fem öre.
Tänker på er i massor emma, och varje gång dom har en banduppspelning med hennes röst så gör det ont i mig, att veta att du sitter och lyssnar på varje ord.
Jag önskar att jag kunde sitta med dig i min famn och viska styrkesånger i dina öron.
Kram!
Emma, jag har följt rättegången under dagen, och önskar att jag kunde radera monstret, så att hon aldrig existerat.
Hon är helt klart psykopatisk i min mening, allting stämmer så väl. En sak jag inte riktigt kan greppa är att hon anser sig vara så intellektuell, men trots det så gör hon bara gropen djupare och djupare för sig. Skönt det, det finns ingen möjlighet att dom släpper henne fri. På något sätt så väntar jag fortfarande på ett erkännande, jag VET att hon är skyldig, du såg henne och det är alldeles uppenbart att det är hon, men det retar mig enormt att hon ens har mage att neka till det hon har gjort och till råga på allt bete sig så fruktansvärt respektlöst mot er, mot åklagarna och mot alla hon bara kan. Just nu vill jag bara att dom låser in henne så vi slipper se henne överhuvudtaget.
Såg att det är rättegång imorgon också, jag hoppas att ni är tillsammans och kurar ihop er i varandras energi och vilar upp både kropp och själ, det behöver ni inför dessa tunga dagar i rätten. Jag hoppas att ni finner ro att vila och stanna upp emellanåt, och bara vara.
Många långa och varma kramar till dig, underbara Emma, och ett dussin till- till din fantastiska familj
Idag har jag och sonen köpt två fina julgranskulor extra från indiska, som får vara en minnshyllning till max och saga under julen, när vi är hos familjen. Den ena är rosa röd med blommor på, och glittrar, och den andra är silvrig, glänser och är lite busigt gjord.
Läste mig tillbaka lite idag till vad hon gett för svar i TR, och tårarna rann när jag kom till efter förhandlingarna, och såg bilderna igen på max med saga i famnen, när han ger henne flaska. Det är så grymt orättvist!!
Om jag kunde önska mig en enda sak till julen, så vore det att barnen fick komma tillbaka till dig igen, eller ännu bättre, att detta aldrig hänt!
Jag är så glad över att ha fått ta del av dig och barnen genom dig, att på något sätt "lära känna dig". Du är en fantastisk person och mamma Emma, och jag beundrar ditt lugn, din klokhet och din empati, och din förmåga att se ljuset och finna styrka.
Är bara så oändligt ledsen över att jag "lärt känna dig" på grund av barnens död, samtidigt som jag är glad över att kanske på något sätt kunna ge dig lite styrka.
Många kramar och tankar, idag som alla dagar
Marie
Emma, mina tankar är många, svåra och komplicerade, som någon skrev så vill jag önska en god jul, men det låter så fel efter allt som har hänt, och samtidigt inte, för jag önskar er verkligen en fin och bra jul, men vet att det inte kommer att bli så, så därför kanske jag istället ska uttrycka mig så att jag önskar och hoppas att ni finner värme och kärlek, närhet och trygghet hos varandra under dessa helgdagar.
Har sett att du inte varit inne på ett par dagar, och jag skulle så gärna vilja krama dig hårt. Det känns förjävligt rent ut sagt att rättegången ska dra ut över julen.. det känns förjävligt att sådant här ska hända, och det känns förjävligt att veta att du finns någonstans och mår dåligt. Men vi finns här, vi står kvar, och vi tänker på dig!!!
Trygghetskramar och styrkekramar
Marie
Ikväll har vi slagit in lite paket och städat, och så hittade sonen våra tomtebloss längst ner i påsen, så vi tände två för max och saga när vi var ute med voffarna, dom lyste upp nattmörkret och var så vackra, jag hoppas att max och saga kunde se dem, och log :)
Igår och idag har det brunnit väldigt många ljus här hemma, när jag tänkte att jag ville att dom skulle brinna för alla änglar där ute, så blev det överväldigande... har svårt att släcka ljusen när jag ska gå och lägga mig när jag tänker vad dom symboliserar för mig, men sambon kan inte sova med tända ljus eftersom deras hus brann ner när han var liten..
många kramar till er emma!
Emma, låten som dina vänner skrivit till dig om max och saga, den är verkligen underbar!
Jag grät mig igenom den, både glad och ledsen. Glad över att du har så otroligt fina vänner, och ledsen för att barnen inte är hos dig..
Har tänkt på er väldigt mycket under julen, vi var bortresta ett antal dagar, så därför är jag nu inne för att uppdatera mig lite, och kolla hur ni mår.
Jag hoppas att julen på något sätt var fin ändå, i familjens närhet, och att ni har kvar styrkan som lyser runt er.
Underbara emma och underbara familj, jag önskar er allt gott och tänker på er som vanligt varje kväll.
Kram!
Marie