Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

Lingonflickan skrev 2008-11-13 22:03:57 följande:
    Emma: Sitter här med värkande hjärta och sprutande tårar när jag ser dig berätta om det där med barnen, alltihop. Att Max rörde sig genom hallen, att de hyperventilerade, att de var så nära... Tänk om Saga hunnit opereras och klarat sig... Jag vill inte!!! det får inte vara sant! Snälla, kan ingen väcka oss alla ufrån denna outhärdliga mardröm.
    Håller med dig till 100%. Tänker ofta på den dagen vi alla kan ses i himlen- när vi kan få krama de små änglar vi tänkt så mycket på. Och de får återförenas med sin familj.
  • JohannaMatt

Å,Emma... jag är 100% säker på att din pappa ville vara med sina barnbarn. Även sjukvården o polisen verkar ju ha varit i nån slags chock, att de inte riktigt visste hur de skulle handla.Måste ha varit en så svår situation och så många människor i chock...Men som nån annan skrivit härinne, att när ni alla var medvetslösa så var ni tillsammans. Sa hej då med många kramar o pussar. Minns att din pappa sa nåt om att mormor Ninni eller nåt liknande som oxå är i himlen...är det din mormor?

• JohannaMatt

Ja, mormor Kajsa tar hand om dem.Det är jag också säker på.
    Jag vill tacka dig, Emma, för att du finns här, för att du står stark, för att du visar oss andra hur värdefullt och skört livet är, för att du gör oss till bättre människor, för att din värme har omslutit oss alla, för att du inte låter något eller någon besegra dig. Tack Emma.

Natti natti

• JohannaMatt

Ida - Jag tror jag talar för alla här inne när jag säger att det är oerhört skönt att du skriver här. Man vill ju höra att det går bra för er, att ni bearbetar detta tillsammans och det gör man förstår vilken underbar familj ni är. Det är ju FRUKTANSVÄRT sättet som ni fick reda på om barnen. Visst att poliser o läkare också kan vara i chock, men de ska ju vara utbildade för krissituationer...Jag förstår även att ni inte prioriterat att annmäla detta, men när man är i panik o chock så MÅSTE ju bara allt runtikring fungera. Och sen att inte polis stannade hos er...Hur vågade de göra så? Hon var ju inte fast, de visste inte vem monstret var och ni kunde ju också vara i fara...Undra hur f*n de resonerade där.

ag som inte trodde att detta kunde bli värre. Varje dag jag loggar in här så har jag nåt slags befängt hopp om att det ska stå att det blivit nåt misstag, att alltsammans var en dröm, att det aldrig hänt...Nu blir det ju inte så, så det bästa jag känner att jag kan göra är att försöka komma med några få, förhoppningsvis lite tröstande, ord ibland. Det känns fattigt o lite, men ändå känns det lite bättre att ha försökt att göra något. Tack för att ni ger oss chansen att göra detta lilla.

• JohannaMatt

Hoppas ni har mysigt på middan, Emma. Ljusen brinner över hela landet för era små. Kram

• JohannaMatt

Oj, bara läser och gråter. Alla murar faller. Varje gång jag tror jag är stark nog att gå in här och läsa så har jag fel :) *ler i tårar*

• JohannaMatt

Emma, har tänkt på er hela dagen idag. Kanske för att du inte mått så bra. Önskar också att det fanns nåt man kunde göra för er. Men jag kan bara hoppas att morgondagen blir lite lite ljusare...

• JohannaMatt

8 månader...men en livstid på jorden är endast en dag i himlen. Idag tänker jag på er. Och ovanstående Mrs Arvid- du skriver otroligt vackert! Var starka. Kram

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-11-17 22:14:44 följande:
    Idag var en otroligt jobbig dag... jag vaknade imorse och låg och tänkte. Varför kommer känslorna nu, jag har inte haft sånna här upp och nergångar i måendet som jag har nu. Börjar det komma ifatt mig? Det gör så otroligt ont. Jag saknar mina små så mycket. Jag vill krama de en gång till, jag vill tala om att jag älskar dom, jag vill byta blöja på Saga igen och höra Max ropa "färdig" från toaletten samtidigt. Jag vill ha fullt upp med barnen, Jag älskade att göra så att de mådde bra, då bådde jag bra.De fattas mig verkligen, det var så mycket jag ville göra med dom. Jag saknar att ha Max bredvid mig i soffan och saga i mitt knä när vi såg bolibompa på kvällarna.Jag var vid graven idag, jag hadde så svårt att gå därifrån. jag gick dit en gång till senare.Jag lämnade rosor och ljus.... det e så fint där. 8 månader känns som en hel livstid.....
    Emma, jag vill bara hoppa in i datorn, ut i din och ge dig en kram. Det verkar som om hela er familj har det jobbigare just nu en period..(om man läser på Idas, Niklas sidor) Kanske är det så att man förväntar sig att man ska känna sig bättre ju längre tiden går, men så gör man inte det...Det kanske dyker upp nya saker som man tänker på, som du tidigare nämt att du är rädd att glömma fina minnen. En sak, om det dyker upp minnen så kanske du kan skriva ner dem i en bok, så vet du att du kan ta fram o läsa och minnas allt fint igen?

Hoppas att ni kan ta hand om varann nu när dagarna känns mörka, och att det snart lyser solstrålar genom molnen på er. Att solen o månen visar sig samtidigt så du känner barnens närvaro och kan få en gnutta tröst. Kram på dig.
  • JohannaMatt

Godmorgon. Hoppas att det blir en bra dag för er idag.Tänker på er, och när jag inte gör det så finns ni ändå med mig, ständigt. Som en påminnelse att ta vara på varann. Kram// Johanna

Svar på tråden Mina två änglar