• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej alla HS ÄD-mammor och blivande mammor (på ett eller annat sätt)! Pappor som hittar hit är förstås lika välkomna.

Hörde genom vindruveklasarna att första tråden var stängd. 3 månader försvinner i ett nafs..

Pricken- jag blev så arg när jag läste om ditt senaste besök på HS. Hur kan de vara så dåligt informerade? Visst, Kristina är Ms ÄD, men kom igen! Det minsta man kan begära är väl att man som lekman får korrekt information av proffsen. Särskilt i en sån här känslig fråga. Förstår att det tändes ett hopp för er Usch. Men ni kommer dit snart (se bara hur snabbt 3 månader går). Snart, håll ut Vännen! Stor Kram till dig

Hoppas ni alla har en härlig lördag! Min kära man står och gör smaskig mat, så nu är det dags att lägga på ett kol nmed dukningen.
    Många kramar- E

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2
  • Emmylou

Hej Pricken!

Bra att du mailar brorsan! Bara att få säga att man blivit sårad brukar hjälpa lång väg.

Allt bara bra här, förutom denna terror i "ruvningsstadiet". Trodde glatt att det skulle vara annorlunda den här gången, med ÄD. Men när det lilla embryot väl är på plats så ät det precis samma nervösa väntan. Inte går jag väl & är nervös hela tiden precis, men du vet hur jag menar. Det är liksom svårt att koppla från hjärnan. Att man ska ta vaggisar 3 ggr/ dag hjälper ju inte till att skingra tankarna.. Funkar inte det här så väntar vi tills vi får skicka papper. Jag orkar inte med mer behandlingar på en låååång tid. Jag är en sucker för att ha nästa steg klart innan jag avslutat det första (till min mans förtret- men han har vant sig). Men nu hoppas jag så klart att vårt lilla embryo klamrar sig fast så hårt så hårt!

Ge brorsan vad han tål (tough love). Massa kramar!

• Pricken76

Hej alla!
    Ena dagen ledsen och andra dagen glad. Ja så är livet!
    Igår ringde Kristina från HS. Vi är preliminärt inplanerade för ET i december.... Mottagar par 2.
    Så igår började jag spraya Synarela.
    Blev helt chockad när hon ringde, trodde inte det skulle gå såhär fort. Ställde oss i kö i april.
    Vi får vänta och se hur många ägg donatorn har. Annars blir det dax för oss nästa år.

Försökte gå in och skriva till er igår, men det var väl typiskt att internet strulade då.

Glada kramar från Pricken

• Pricken76

Oj glömde en sak....
    Jag skrev ett långt brev till min bror. Jag fick ett långt mail till svar (bad att han inte skulle ringa mig, orkar inte med honom nu). Han bad jätte mycket om ursäkt. Han förstod inte att han gick på för hårt eller att han sårade mig. Han är jätte ledsen för att jag mådde dåligt. Så nu känns det lite bättre...
    Han har verkligen fått ett och annat att fundera på nu.

Kör hårt Emmylou, klart att man hela tiden har i bakhuvudet att man gjort en ÄD. Inte minst med proggisar x 3. Tur att tankar inte påverkar resultatet
    Tänker på dig och sänder positiv energi....
    plus plus plus plus
    Kramar igen

• kexan

Kul att läsa hur fort det går för er tjejer... spännande spännande.
    pricken: vad spryar du för nåt ? lite nyfiken kände inte igen det men det är väl olika för alla.

kram på er hörs snart

• Pricken76

Jag sprayar GnRH (gonadotropinfrisättande hormon) , du fattar va hi hi.
    Mensen kommer upphöra/hämmande effekt på äggstockarna, det är väl så att jag ska få samma cykel som donatorn. Denna spray fick jag innan vår första ivf.

Hur mås det Emmy?

Trevlig helg allesammans!

• Emmylou

Hej Hopp i snöovädret :-I

Grattis Pricken till det snabba beskedet om snar behandling. Vad härligt!!!! December är ju bara en månda bort Hoppas du mår bra av Synarela. När jag sprayade vid våra första IVF blev jag en pina för min omgivning! Nåde den som var otrevlig på minsta lilla vis... Men, som du vet så är jag biverkningarnas favoritoffer. Tack förresten för din positiva energi, suger åt mig

Bra att du mailat brorsan. Nu förstår han hur det känns att vara du när han säger sånt. I fortsättningen tänker han säkert mer på hur han uttrycker sig, superbra!

Vi var mottagarpar 1 nu. Det är tydligen mkt ovanligt vid ÄD nr 1 enligt Kristina. Vet inte vad det berodde på. Tankar kring att donatorn kanske är så på pricken lik mig???

Annars är det bra här. Haft en tuff vecka (bla psykopat-arbetskamrat vars humör går upp och, som just nu, ner), SÅ skönt att det är fredag!

Kramar till er tjejer och ha en riktigt mysig helg!

• Emmylou

Eh, december är ju inte en månda bort (tyvärr, Pricken)- men alltväl en månad

• kexan

halloj hur går det för er ? =) tänker på er ska ni veta.

• Emmylou

Hallojsan Kexan!

För mig går det som väntat.. Ruvartiden är ju sådär. Men, hopp om livet. Test nästa vecka på onsdag- låååångt bort!

Tack för att du är så go´ och bryr dig om!

Hoppas allt är bra med dig & lilla liten Kram!

• Pricken76

Hej alla!

Emmylou: Pirrig väntan förstår jag. Segt som tusan. Tummarna är fortfarande tejpade,,, ganska svårt att tvåtta håret ska du veta

Själv sprayar jag, känner ingenting, sär glad för det. Men det kanske kommer...

Kexan: Är verkligen kul att du följer oss.

Kram till er

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2