• Anonym

Hög feber hos vuxen?

sjukvården brukkara säga mår man ite dåligt på annat sätt eler har ont någosnatsn är de ingen far att som vuxen ha feber 4-5 dagar.

• Anonym

Se upp så han inte fått hjärhinneinflammation eller så.

• Anonym
    SeTa skrev 2008-09-27 21:14:50 följande:
    Han har huvudvärk också, men det beror förmodligen på vätskebristen tippar jag på.Men vi får väl avvakta tills imorgon innan vi ringer.Fast sju dagar kan väl knappast räknas som normalt? Märklig läkare, tycker jag!Tack för svar.
    Helt andar regler för vuxna och barn vad som räkans som normalt!!
  • Anonym

Jag tror nog din man är klok nog att säga ifrån när det inte känns normalt längre....
    Man blir sjuk av influensan, och det är sova som gäller. Dricka mkt och skippa febernedsättande. Låt kroppen bekämpa viruset i lugn och ro. Får han rejält ont i halsen, kraftig hosta etc, kan det vara ide att höra av sig till sjukvården. Huvudvärk får man av att dricka dåligt. Tycker du han beter sig skumt, han blir kraftigt ljusskygg, smärtor i nacken i kombination med styvhet, ja då kan det vara ide att ringa.

Feber i två dygn...det är helt ok. Slappna av, häll i honom mer att dricka och sov sen gott!

• Anonym

Anonym (A) skrev 2008-09-27 21:45:44 följande:

Altså om han äter feber däämpade hela tiden är in dom 39 graderna rättvis utan han har då högre feber en så. om jag vore du skujlle jag ringa sjukvårdsupplysningen å se vad dom siger tror dom har öppet dygnet runt. De är inte å leka med om man har huvudvär med.Hoppas ni får rätsida på de här. Mvh A
    Ja dom har öppet dyget run t alla åerts dagara!!
  • Anonym

Infektion är väl orsakad av virus eller bakterier? Så att skriva infektion eller virus känns lite underligt. Spec om man är syrra. /Syrra

• Anonym
    SeTa skrev 2008-09-28 12:34:19 följande:
    Idag är febern lägre, men en halsinfektion har slagit ut i full blommning.Tack för alla råd!
    Han har vart hos doktorn då än?
Svar på tråden Hög feber hos vuxen?