borderline/psykopat
Anonym skrev 2008-09-30 09:05:13 följande:
Säger bara en sak till de som bor ihop med en eller är tillsammans med en som har borderline. AKTA ER!!! De kommer aldrig att bli helt friska från det och det tär oerhört mycket på samlivet. Min förra (som tur är)flickvän har Borderline och hon slog mig genom hela vårt förhållande. Hon ljög, hon isolerade mig, hon knäckte mig totalt och vet ni hur det slutade.....jo, när jag till slut tog mig mod att sticka en morgon efter att blivit slagen och biten hela morgonen så anmälde HON MIG för misshandel. Detta tog nästan 2 år med rättegång och advokatbesök. 2 hela dagars rättegång där jag får skulden för misshandel trots det var hon som slog mig.... Det slutade med att åtalet ogillades. Rättvisan segrade till slut. Idag är jag MYCKET lyckligt gift och vi väntar vårt första barn ihop. De som har Borderline kan ALDRIG bli 100% frisk från det så lämna i tid innan ni blir sårade. Det är inte lätt men tro mig..... Lycka till!! Vill någon ställa specifika frågor om borderline eller bara ha stöttning/hjälp för att lämna eller höra min berättelse mera i detalj går det bra.Men du har inte mkt rätt när det gäller borderline.
Har själv haft den diagnosen, men efter 10 månaders intensiv terapi är jag nu helt frisk. Uppfyller inte ETT ENDA kriterie längre. Så visst kan man bli frisk allt.