borderline/psykopat
Anonym skrev 2008-09-30 11:04:46 följande:
Smulisen: Man kan lindra Borderline såklart och det kan försvinna under längre perioder men man kan aldrig bli helt fri från det. Man kan vara "frisk" från det men kommer stressen eller bråken eller vad det nu är för något som framkallar det så dyker det upp förr eller senare igen. Ångesten, rädslan att inte klara av saker, kraven, svartsjukan.... om du haft det borde du veta vad jag skriver om.Man kan omöjligt bli 100% frisk och fri från Borderline, och speciellt inte efter endast 10 månaders terapi men visst kan det lindras för en längre period och har det blivit så för dig så grattis, vad skönt för dig! Jag hoppas att det håller i länge.Så om din psykolog eller läkare du har fått hjälp av säger att du blivit frisk så fråga om dom menar om det är för alltid eller om det är för "denna perioden" så bli du nog överraskad över svaret med tanke på vad du skriver ovan.Lycka till iallafall och hoppas att du mår bra fortsättningsvis också!!Det är nog mer troligt att någon som aldrig haft psykiska problem öht tidigare får den diagnosen än att jag skulle få den igen.
Sen kan jag väl tillägga att jag bytte psykolog när jag gjorde om utredningen (gjorde en mer grundlig utredning än första gången) så det kan kanske ha något med det att göra?