Inlägg från: Anonym (hrmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hrmmm)

borderline/psykopat

Stämmer rätt så bra in på min fd, han hade narcissistisk personlighetsstörning med psykotiska drag precis som Bekant i inlägg 61. Jag visste inte om hans diagnos när vi träffades utan det fick jag reda på några år efter att vårat förhållande tagit slut.

1 - Första mötet, trevlig, pratglad, forskar fram svagheter för att användas senare.

- Absolut, väldigt trevlig och social. Helt underbar. Vet dock inte om han hittade några svagheter då han inte använde den taktiken på mig.

2 - Hjälpsam och ivrig, tar över vardagssysslor, sår här sina första frön för att skapa ett beroende.

- Ville gärna hjälpa till med saker, göra sig oumbärlig. Erbjöd sig att skaffa saker som "bara han kunde fixa med sin förmåner" (skryt och viktigpetter tendenser uppvisades här)

3 - Pratar gärna illa om andra och framställer sig själv som den som blivit förorättad.

- Ingen hade haft det så illa som han hade, ingen hade lidit som han hade. Kunde gråta på kommando. Bjöd på de mest patetiska snyftar historier som det sedan visade sig inte ens hänt honom utan andra i hans liv (eller på teve!).

4 -Tidigare liv döljs, kommer det ändå på tal är det mesta osanningar.

- Ljög om ALLT angående sitt tidigare liv, sa att han inte hade kontakt med sin släkt, svor på att han var skild fast det inte hade gått igenom än. Ljög om olyckor som han skulle ha varit med om. Listan är oändling.

5 - Om någon utomstående antyder något negativt är denna en idiot och ingen att lyssna på.

- Alla som genomskådat honom var idioter och han sa upp bekantskapen med dem med en gång, fast oftast så hann de bryta med honom innan när de insåg hur han var.

Frågor 6 till 9, vi hann aldrig komma så här långt innan jag drog mig tillbaka och det tog slut.

Svar på tråden borderline/psykopat