• Zaria

Bonusbarn i sängen/sovrummet??

Hade slängt ut min göbbe om han inte tyckt det varit okej att min son var i sovrummet/sängen.Speciellt om hans egna barn skulle fått men inte mitt.

• Zaria
    luckychica skrev 2008-10-11 11:58:00 följande:
    det är ju en självklarhet att du känner såhär! du e ju mamman... jag är ju inte det.. och därför så känner jag inte det.. tyvärr.. men e det meningen att man ska känna obehag varenda gång?? tänk om din kille känner det.. och kanske inte vill säga det? det e väl inte heller bra?
    Ibland måste man låta barnens känslor gå före sina egna även om det är andras barn. Barnens känslor går faktiskt före dina.
  • Zaria
    Calles matte skrev 2008-10-13 13:10:15 följande:
    Håller inte riktigt med där faktiskt. Anser att man måste hitta en lösning som fungerar för ALLA, barn som vuxna. Ingenting blir bättre av att man tvingas stå ut med någonting som man inte känner sig bekväm med, allas gränser måste respekteras. Visst är det bra om man jobbar på sina känslor för bonusbarnen, men känslorna blir INTE starkare för att man försöker tvinga fram dem, eller då man tvingas till mer närhet än vad man är mogen för, snarare tvärtom.Det finns en mycket bra lösning på att uppfylla både barnens behov av sin pappa och bonusmammans behov av privatliv i sin egen säng som redan tagits upp i den här tråden. Behöver barnet ha sin förälder hos sig i sängen så får föräldern följa med sitt barn och lägga sig i dennes säng.
    Men då får det ju i så fall gälla eventuellt egna barn också?
    Inte bara bonusarna?

I detta fallet ville ju både pappan ha barnen i sängen och barnen ville ligga hos pappa. För att göra 2 parter nöjda kan man ju likaväl skicka TS att ligga på soffan eller dyl istället så blir 2 parter av 3 nöjda.
  • Zaria
    luckychica skrev 2008-10-14 19:00:23 följande:
    alltså det låter lite sjukt faktiskt! förstår dig helt som jag har skrivit förr eftersom du är biomamma! men nu är jag inte det! varför tycker du inte att mina känslor räknar alls!? förstår inte det! varför ska jag sova på soffan så hans barn kan sova i MIN säng när han lika bra kan gå och sova hos dom i deras sängar?! förklara det.. för din tråd här gjorde faktiskt mig lite arg och besviken!
    Du pratar bara om DINA känslor,helt ok eftersom man står sig själv närmast.

Men har du tänkt på barnens känslor? Och pappans känslor som inte har sina barn så ofta han vill kanske och vill ha dem nära.

Eftersom den jag skrev till skrev till mig att man måste kompromissa i en familj så alla blir nöjda skrev jag det som tips för att göra 2 viljor nöjda av 3 dvs barnen och pappan.
  • Zaria
    luckychica skrev 2008-10-19 02:06:22 följande:
    visst går det och kompremissa! men blir så som du skriver 2 av 3 blir nöjda men den sista ska den må dåligt? förstår inte det.. har det varit så att jag ska må dåligt av något sånt som jag verkligen är emot hela tiden... så vill jag inte vara i förhållandet.. sp inte om man ska må dåligt! tyvärr..  och tror faktiskt du har fattat lite fel.. han vill INTE ha barnen sovandes i sängen om de inte är akut sjuka.. jag startade denna tråden mest för att se vad folk hade för åsikter angående barn i sängen bara!
    Di skriver ju i din TS att "Min sambo tyckte inte om att jag inte ville ha dom i sängen osv. " och "Vi har diskuterat det ett flertal ggr.. Visst tycker han att det är trist att jag känner så men han säger själv att han tycker inte barn ska sova i sägen med föräldrarna. " sedan skriver du även att du inte vill ha dem i sovrummet alls. Hur skall du ha det?
Svar på tråden Bonusbarn i sängen/sovrummet??