• Hanah

Bonusbarn i sängen/sovrummet??

Zaria skrev 2008-10-12 11:20:38 följande:
    Ibland måste man låta barnens känslor gå före sina egna även om det är andras barn. Barnens känslor går faktiskt före dina.
    Nä barnens känslor behöver inte gå framför ens egna, speciellt inte om det inte är ens egna barn!!
    Jag har två bonusar, och ett bio-barn. Det är klart att det är skillnad. Jag vill inte heller ha bonusarna i sängen. Det är ju min säng. De har egna sängar.
  • Hanah
    Gabrielsmamma skrev 2008-10-14 09:19:18 följande:
    Vill han ha barn med mig för han behandla barnen lika. (sen kan jag förstå att man har mer "kärlek" till sina bio än bonus) men att det ABSOLUT inte ska synas och märkas.
    Oj. Ja, det är ju klart att du vill det, att det är det mest optimala. Men i verkligheten - vem klarar det?? Jag menar, kärleken till mina bonusar är ju inte ens i samma skala som kärleken till mitt eget. Hur mycket jag än skulle vilja/försöka. Och det är ju klart att det märks då!! Mitt eget barn har jag ju en stark längtan efter HELA TIDEN. Jag sitter ju och snosar och luktar på honom tex, men jag har absolut ingen lust att sitta o snosa på nån annans barn. Till exempel.
  • Hanah

Calles matte skrev 2008-10-14 11:16:58 följande:

I de allra flesta fall är det skillnad att vara en bonusfamilj och att vara en biofamilj. Då måste man respektera att det finns behov av "privata sfärer" dit man kan dra sig undan och slippa umgås med de övriga när man känner att man inte orkar det, annars orkar man inte med bonusfamiljslivet i längden och vem är det som tjänar på det?
    Håller med!
  • Hanah
    MatteusMamma86 skrev 2008-10-14 16:57:53 följande:
    Min son får INTE vara i vår säng för min sambo, men hans gaphals till dotter får sova där.Å han förespråkar alltid jämnlikhet, men där skyller han på att hon är ju bara här mån till ond.Som om det är en jävla ursäkt..........!Min son var allvarligt förkyld för ett tag sedan och hade andningssvårigheter men ICKE att han fick sova bredvid mig eftersom jag ett tag var rädd för andningsstopp (hans riktiga pappa är svår astmatiker m.m.)Men när hon vaknar på natten eller så, så får hon ligga där.När jag säger att hon får ligga i egen säng så är jag dum i huvudet el korkad och ego.Hon är 2 år och min son blir 2 i jan.
    Hm... fast det där låter som ett helt annat slags problem, mellan dig och din sambo?!

För övrigt håller jag med de ovan som skrivit om skillnaden på att "behandla olika" och "behandla orättvist". Bonusbarnen har ju redan en mamma, som de bor hos varannan vecka, så de har ju alltså inte det behovet av mig.
Svar på tråden Bonusbarn i sängen/sovrummet??