Inlägg från: MammaJensen83 |Visa alla inlägg
  • MammaJensen83

Bonusbarn i sängen/sovrummet??

Kan du inte låta din sambo ligga i mitten?

Har själv en 3åring sen tidigare och han kan komma och lägga sig i våran säng och mysa lite på morgonen. Sen har han kommit tidigt på morgonen och somnat och sovit någon timme i sängen mellan oss.

Jag dejtande själv en människa som hade barn och hans dotter sov mellan oss, det är klart att det kändes olustigt men det var enda lösningen just den natten. Sen kom hon upp till oss på morgonen när hon hade vaknat och mös med sin pappa. Men jag respekterade det och fick finna mig i det.

• MammaJensen83

Jag är så nöjd över att min son kan komma och lägga sig i våran säng utan att min sambo säger något.

Att mitt barn lika gärna kan sätta sig och mysa med sin bonuspappa som med mig.

Att min sambo tar till sig mitt barn som om det vore hans egen. Om det inte vore så skulle det inte funka för mig. För aldrig i livet så skulle jag låta mina barn bli särbehandlade den dagen då vi får gemensamma barn. Vill han ha barn med mig för han behandla barnen lika. (sen kan jag förstå att man har mer "kärlek" till sina bio än bonus) men att det ABSOLUT inte ska synas och märkas.

• MammaJensen83

Det är klart att det är en annan kärlek till bonus som till bio.
    Jag har kommit på min sambo sittandes och snosar med mitt barn i soffan till en film.
    Jag tror att mycket kan beror på hur barnet är. Mitt barn är väldigt kärleksfullt och vill ha närhet och ser verkligen upp till sin bonuspappa. Ibland kan det vara så att jag inte får läsa en saga utan det ska vara bonuspappa som gör det. Vilket glädjer mig.

Nu har inte vi något gemensamt barn, men jag skulle bli otroligt sårad om min sambo särbehandlade barnen när alla var hemma.

Hanah skrev 2008-10-14 10:18:48 följande:
    Oj. Ja, det är ju klart att du vill det, att det är det mest optimala. Men i verkligheten - vem klarar det?? Jag menar, kärleken till mina bonusar är ju inte ens i samma skala som kärleken till mitt eget. Hur mycket jag än skulle vilja/försöka. Och det är ju klart att det märks då!! Mitt eget barn har jag ju en stark längtan efter HELA TIDEN. Jag sitter ju och snosar och luktar på honom tex, men jag har absolut ingen lust att sitta o snosa på nån annans barn. Till exempel.
  • MammaJensen83

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Courage skrev 2008-10-14 13:55:50 följande:
    Hej! Ni som tycker att det är rätt OK att göra skillnad på biologiska och bonusbarn( eller styvbarn som det ju hette förr- se uttrycket "behandla styvmoderligt" passar kanske bättre i sammanhanget)har ni funderat på hur det känns att vara andra klassens barn i den familj man lever. Att se hur ens yngre halvsyskon är mer älskat och behandlas bättre?Någon gång i framtiden kommer det bita er i bakdelen, tro mig. Men de som verkligen kommer att få betala notan är de stackars styvbarnen.De som inte haft något som helst val eller skuld till den situation de hamnat.
Svar på tråden Bonusbarn i sängen/sovrummet??