Bonusbarn i sängen/sovrummet??
Jag förstår dig absolut! Det går inte per automatik att känna sig bekväm med sånt som är mysigt för föräldrar bara för att man träffat en partner med barn sedan innan.
Däremot får du väl sätta dig in i din partners sits också, även fast jag vet att det är jättesvårt att förstå det mysiga med barn i sängen innan man har barn själv.
Jag kunde inte alls förstå att det skulle vara mysigt när man sambos dotter skulle ned i sängen hos oss när vi blev tillsammans! Jag kände mig pinsam och inte alls bekväm med det. Nu var hon ju rätt stor då 8-9-årsåldern, kanske hade det varit annorlunda om hon varit lite mindre. Men det kändes bara som... Jaha, vad ska jag göra nu? Jag fattade inte grejen, jag hade aldrig legat i mina föräldrars säng sådär som jag kan minnas.
Nu när jag har barn själv så förstår jag ju grejen med det! Att det är mysigt när min 2-åring kommer och vill ligga hos oss en stund på morgonen. Men alla tycker inte det heller å andra sidan.
Ni kanske kan ha så att de kan komma över på morgonen en stund men att kvällen är er stund då ni vill vara själva där eller något? Det blir lite konstigt att ha ett barnförbjudet ställe också... Eller det beror ju på hur gamla de är förstås, jag pratar om små barn här...