• Hanine

Bonusbarn i sängen/sovrummet??

Earlymorningrain skrev 2024-04-13 20:04:37 följande:

Ja jag tycker det är fel att ni bor ihop när du känner så. Man kan vara särbo, måste inte flytta ihop med män och kvinnor som har små barn och behöver sina föräldrar. Du kan inte ha en regel att de inte är välkomna i sin pappas sovrum, du får skaffa ett helt eget rum isåfall, men tycker som sagt inte du ska bo med din partner. 

Fint att du anser att partnern inte har något att säga till om bara den nya ONDA sambon. Isåfall borde ju han inte träffa ngn under det tiden han har barn boendes hemma. Det är ju faktiskt HANS BARN OCH HANS ansvar. Att skuldbelägga kvinnor ligger tydligen närmare till hans för dig än att hålla män ansvariga för sina handlingar.
  • Hanine

Har inte velat ha sambons barn i vår säng för det känns inte bra att hon ska ligga och "mysa" i gamla kroppsvätskor etc som uppkommit efter att hennes käre far och jag gnidit våra svettiga delar mot varandra under diverse nattliga ekapader. Det har inte varit några som helst problem för sambon och vi har bott ihop över tio år.
    Vi har sett till att hon haft en ganska stor säng som det går att sova två i (recommend, recommend om den är möjligt) så sambon har fått gå in och lägga sig hos henne när det varit mardrömmar och sjukdom m.m.
    Tänker inte lägga mig i bonusbarnets säng heller och det uppskattar hon nog nu när hon blivit tonåring x) 

Svar på tråden Bonusbarn i sängen/sovrummet??