• augustibruden

Jag blir så trött... del 2

Tjoho! Här är jag också!
    Tack Chanell för att du fixade den nya tråden!

Cellisen: Visst är det läskigt med drömmar som är så starka och man minns dom jätte väl efteråt.
    Jag hoppas att det var en sanndröm om det som kommer längre fram för dig.
    Själv drömde jag om IVF i helgen som tyvärr blev ett minus. Jag grät floder i drömmen. Det var en ganska sjuk dröm för vi var jätte många som skulle göra IVF i en lång korridor och man var bakom ett litet skynke.

Solkattan: Jag tror som din sambo!
    Vi hade också fint väder och det var Skördefest på Öland men massor med kul happenings. Synd bara att helgerna går så fort, har världens "Antimåndag" dag och sitter bara framför datorn och stirrar framför mig som ett fån. VILL INTE JOBBA!

• augustibruden

Boring!!! Jag är så less på att jobba.
    Vill vara mammaledig NU!!!!!!!!!!!!!!
    Känns så orättvist att andra får ett skönt avbrott med mammaledigheten så att dom t.o.m längtar tillbaka till jobbet.
    Tänk vilken känsla det måste vara den dagen man går hem för barnledighet och vet att man ska vara ledig minst 1 år!
    Sen vet man ju att det är massor med jobb med bebis och absolut ingen ledighet men det är ändå något helt annat än att sitta på ett kontor.

• augustibruden

Chanell: Vad läskigt, jag har också en kollega som inte ville ha fler barn men fick tvillingar och var jätte arg och frustrerad.
    Jag kände som du och tänkte att hon kunde dela med sig lite av sitt överflöd. Jag önskar inget hellre än tvillingar för det är kanske det enda sättet för oss att hinna få 2 barn och det VILL jag ha.

• augustibruden

Solkattan: Hi, hi...vilken knäpp dröm!
    En gravid kompis till mig drömde att hon födde en kattunge och blev jätte ledsen. Barnmoskan hade sagt i drömmen: "Det är inget att vara ledsen för, sånt händer ibland".....

• augustibruden

Cellisen: Självklart vill vi ha dig i tråden! Du kämpar ju lika mycket som vi!

Jag har också funderat på om man kan få två ägg inplacerade vid IVF. Hade inte tänkt på att det kanske ökar risken för missfall utan mer tänkt att chansen att bli gravid blir dubbel men man får kanske tänka om lite där. I USA sätter dom in upp till 5 ägg har jag hört och det föds ju många tvillingar, trillingar och 5-lingar där.

• augustibruden

Solkattan: Jag hoppas och tror fortfarande! En kompis till mig fick inte plus förrän 4 dagar efter BIM.

Är det fler än jag som har djur?
    Jag känner ofta att dom är som mina barn och jag skämmer bort dom totalt. Både katten och hunden är omplacerade och har haft det tufft i livet så dom behöver ju extra mycket kärlek.
    Jag vet att jag är jätte löjlig med djuren och känner ibland att dom med barn tycker att jag överdriver men djuren får ju ta alla mina moderskänslor. Jag blir jätteleden när mina föräldrar kommer med antydningar om barnbarn men inte gillar djuren. Dom ÄR mina barn!

• augustibruden

Solkattan: Hi, hi...undrar vad dom tänkte i bilen brevid...

Jag undrar vad mina grannar tänkte när jag kl två på natten hänger i ett träd högst upp iklädd nattlinne för att katten inte vågar gå ner eller när jag flyger ut i trädgården på morgonen för jag hör att katten slåss med en annan katt och kommer på att jag faktiskt är helt näck (jo, det är sant....)

• augustibruden

Inget spännande som har hänt här inne idag?
    Solkattan hur går det?

Ha en riktig kanonhelg alla!

Själv ska jag umgås med svärföräldrarna som kommer på besök från Dalarna.

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2