• augustibruden

Hej igen Paisley! Jag känner mig också arg, bitter och deppig för tillfället. Det är så mycket som känns orättvist!
    Alla positiva tankar som jag hade för ett tag sen är som bortblåsta och nu för tiden är jag helt ÖVERTYGAD om att jag aldrig kommer att bli mamma, det fattar väl vem som helst att inte JAG kan ha sån tur!!! Ibland känns det som att någon sitter på ett moln och tittar ner på mig, hånflinar och tänker att vad tror hon egentligen, barn får ju bara andra!
    Ibland blir jag så anti på hela grejen att jag nästan blir irriterad på bebisar och barn bara för att dom påminner om något som gör mig ledsen. Bryr mig inte ens om att försöka gå ner i vikt för det skulle ju ändå inte hjälpa.

• augustibruden

Solkattan: Bara spy på!! Vi känner förmodligen som du dom flesta här!!
    har också fått höra av flera som verkar tro att det är självklart att man blir gravid när man gör IVF. Fatta vad dom kommer bli förvånade när jag misslyckas!

• augustibruden

Äntligen är jag också snart inne i IVF karusellen!
    Fick nämligen kuvertet med recepten i fredags så nu väntar jag bara på att mensen ska komma denna veckan och sen skulle jag höra av mig. Spraydag blir runt den 3 dec enligt mina beräkningar. Skönt att det händer något!
    Är lite fundersam hur dom gör när det är stängt för jag kommer ju att behöva ta ultraljud vid jul/Nyår. Insättning blir nog rund den 3/1 så det kan ju bli strul med alla röda dagar.

• augustibruden

Solkattan: Vad spännande med tidningen!!
    Hur får man tag på den, prenumererar man eller går den att läsa på nätet?

Önskans: Åh, vad mysigt med Indien!!!! Vi var längst ner i södra Indien (Kerala) och det var helt underbart!! Alla var så vänliga och glada. Såg vilda apor i djungeln också!

• augustibruden

Solkattan: Håller tummarna för att du är nedreglerad!!

Jag ringde och bokade tid för floating nu så jag ska dit för första gången imorgon!

• augustibruden

Tårarnas dag!
    Har världens mensvärk idag men var ändå glad för idag skulle jag äntligen få startdatumet för mitt sprayande. Har sett fram emot den så himla mycket och var väldigt förväntansfull när jag ringde. Får då till svar att eftersom dom har stängt över jul och inte öppnar igen förrän den 19/1 så får jag höra av mig igen när jag får mens nästa gång. Det betyder att vi missar ett försök som vi troligtvis hade hunnit innan jag fyller 38, nu hinner vi bara ett och sen blev jag ledsen över att behöva vänta ännu mer när jag redan nu tycker att allt har tagit så lång tid...
    Det är bättre att vara ledsen konstant för då slipper man iallafall bli besviken varje gång!! Varför ska man vara glad och hoppas när det ändå bara slutar i tårar och besvikelser!
    Sen får man stå ut med den här jävla mensvärken, värre än någonsin....

Tack för att ni finns så att jag får skriva av mig lite!!

• augustibruden

Solkattan: Tack för omtanken! Jo, vi får hoppas på att det blir några fina embryo till frysen för man får göra IVF efter 38 men då bekosta det själv och det ska vi göra. Jag fyller 38 i mars.
    Jag frågade om jag inte fick köra den snabba varianten men det ville dom inte eftersom jag har oregelbunden mens. Jag har första mensdagen idag och dom vill att jag ska börja spraya på dag 21 med Suprecursprayen. Känns så snopet att bli snuvad på ett gratis försök bara för att dom har stängt så länge och så känns det så snopet för hade kuvertet bara kommit någon dag tidigare så hade jag varit på dag 21 i den cykeln och hade kunnat börja direkt.......
    Floatingen blir skön idag och verkligen välbehövlig!
    Sen ville jag bara säga att jag tycker SydAfrika låter döhäftigt!
    Alla som jag vet har varit där säger att det är otroligt vackert med massor att se.

Icka76: Självklart får du vara med här hos oss andra bittra och arga! Oss kan du knappast skrämma med gnäll för det är vi expreter på, speciellt jag!
    Håller med dig om att det är svårt att glädjas med andra när man själv är så ledsen och besviken.

• augustibruden

experter ska det vara och inte expreter ha, ha...

Kände att mitt förra inlägg blev lite luddigt men jag kommer alltså börja spraya i början på jan, en månad senare än vad som var tänkt.

Svar på tråden Jag blir så trött... del 2