Svar på #5
Hej!
Jag förstår din oro totalt-det är inte roligt att se den man älskar mest vara rädd eller ha ont....
Men när vi väl bestämde oss för att han skulle operera sig så lade vi allt fokus på hur bra han skulle må efter operationen-var det som fick mig att vara stark inför honom innan han skule sövas! Sen gick jag in och lipade på toaletten i 20 minuter och då var operationen nästan färdig.....puuuuhhh
Precis efteråt så mådde han inte bra eftersom han snedtände totalt på narkosen, det är väldigt ovanligt så jag säger det inte för att skrämmas men i hans fall så reagerade han med att skrika som typ Darth Wader för fulla muggar i 1 1/2 timme.....det var inte optimalt för en nyopererad hals så därför blödde han en del precis efter utbrottet men det slutade så fort han somnade in igen! Han har som tur är inget som helst minne av detta.....
Tiden efter att vi kom hem trodde jag skulle bli katastrof men det var inga som helst problem, han hade ont men inget som inte var hanterbart. Vi höll honom "jämnt" Iprenad tills vi märkte att hann inte hade ont längre och det gick mycket snabbare än jag trodde!
Han slukade 2 hela paket Piggelin under en vecka så han kommer bara ihåg den perioden som då det var lördag hela veckan...
Men för att komma till alla fördelarna som kommit efter är det första nog sömnen-när svullnaden efter OP lagt sig så gick det en natt sen sov han som en Gud!!! Det var helt otroligt-han mår såååå mycket bättre nu (såklart)när han inte behöver kämpa för varje andetag och skillnaden är helt fantastisk!!!
Hans humör har vänt från gnällig, trött, hängig till pigg, hungrig och stark!
Han var jättetidig med talet och har inte haft problem med ordförrådet, hans problem var att uttala vissa konsonanter eftersom hans mandlar var så stora...men nu har det blivit jättebra!!!
OJ märkte att jag skrivit en hel novell, förlåt-hoppas du orkar läsa dig igenom!
Supermega lycka till på tisdag och är det något mer du undrar så är det bara skriva!!!!!!!
Vet att det svider som fan i mammhjärtat, men tänk på att man gör honom en otjänst genom att inte operera.....det var det som fick mig att inte ta honom och springa därifrån när de skulle börja söva honom...
Ok, jag ska sluta! Ha det gott!!!!!
Ha det gott
Mamma J skrev 2008-10-08 22:18:52 följande:
Min son ska opereras på tisdag och jag är jätte orolig.Läkarna tycker det är bäst med operation eftersom han snarkar med andningsuppehåll och hans ena mandel är jätte stor, vi har dock inte haft några andra problem, inget problem med vikten absolut inte något problem med talet tvärtom han har varit väldigt tidig med talet.Men man vill självklart hans bästa, men det känns ju inte direkt som ett problem just nu och man vill ju inte söva honom och låta han opereras om det inte behövs.Någon som drabbats av blödningar efter operationen?Jappen: Hade din son väldigt ont efteråt?Märkte du stor skillnad på sömnen?