Operation av hals mandlar
Min son opererade bort mandlar och polyper i somras, då var han 4 1/2!
För oss var beslutet enkelt-fördelarna för honom vägde över nackdelarna.
I hans fall så snarkade han oerhört med andningsuppehåll samt var otroligt trött och gnällig, vilket inte var så konstigt med tanke på hur hans nätter såg ut....
Själva operationen gick bra, dock snedtände han på narkosen vilket jag inte alls var förberedd på. Det var inte speciellt roligt och som tur var kommer han inte ihåg timmarna efter operationen!
Efter 2 timmars sömn vaknade han som sig själv igen och det första han ville ha var den efterlängtade Piggelinen och sen 4 till.....dagen efter åt han youghurt med mjuk macka och massor av glass.
Han klagade bara på smärta när alvedonen höll på att klinga av, så mitt tips är att hålla honom " jämt" smärtstillad de första 4 dagarna( om ni genomför operationen).
Nu i efterhand är vi jätteglada över att vi fick det gjort även om det kändes i hela mamma/pappahjärtat när han åkte in till operation. (Jag grät som en bebis inne på toaletten)
Han mår SÅ mycket bättre både fysiskt och psykiskt. Har gått upp 3 välbehövliga kilon(barn med förstorade mandlar och polyper äter oftast sämre) plus att han är mycket mer jämn i humöret som reultat av hans MYCKET förbättrade nattsömn!
Mitt råd är att väga fördelar mot nackdelar-i vårt fall var det dock solklart-har du frågor om själva operationen så är det bara att fråga, jag lusläste allt som fanns och ställde tusen frågor så är det något du undrar så svarar jag gärna!
Stort lycka till!
Love