• Billan n

Hur känns det om moderkakan lossnar ?

Hur känns det om moderkakan lossnar? gör det mycket ont ?

Min systers pojk på snart 6 år hoppade på min mage, han landade med knäna på min mage där jag hade min arm runt magen, det gjorde riktigt ont och är orolig att nått kan ha hänt där inne, detta hände i lördags kväll, hjärtat slår fortfarande på den lille, men är nu rädd att moderkakan ska lossna pga det, dom säger ju att det inte är nån fara så länge man inte får en smäll där moderkakan ligger men det var just precis där som han hoppa som min moderkaka ligger...

Vad tror ni? om moderkakan lossnar så dör ju bebisen, om den lossnat pga det i lördags skulle bebisen ha varit död redan då? har inte blött eller nånting har bara en värk som mensvärk till och från ungifär...

Gravid i vecka 20
  • Svar på tråden Hur känns det om moderkakan lossnar ?
  • MammasälskadeMinna

du kanske ska ringa fölossningen och kolla så alltr är bra...

• Billan n

men dör bebisen direkt om moderkakan lossnat? jag blöder inte eller har ont, bara mensvärk som hör graviditeten till......Har inte blött nånting heller och hjärtljudet slog idag när vi var hos barnmorskan

Gravid i vecka 20
  • lillinas

förstår om du är orolig, eftersom ma ska passa sig för idrotter som har med sparkar & slag att göra mot magen, och att risken att det kan hända något är större om din moderkaka sitter på framväggen så skaulle jag be om att få det kollat.

frågade du din barnmorska om det i dag, vad trodde hon?

• Billan n

barnmorskan lyssnade på hjärtljudet och den sparka där inne hörde vi på apparaten, hon sa att den lever och mår bra där inne sa hon eftersom den sparka och hjärtat slog i 140 slag i minuten, men jag är ju endå orolig, om moderkakan lossnat dör bebisen direkt då ?

Gravid i vecka 20
  • lurv

Min moderkaka lossnade när jag väntade min äldsta dotter för snart 25 år. Det jag kommer ihåg var att jag hade förvärkar som var lite irriterande innan den lossnade. Kommer inte ihåg att det gjorde ont. När den lossnade så fick jag en störtblödning och magen blev stenhård.

• lurv

Billan n skrev 2008-09-29 20:01:53 följande:

barnmorskan lyssnade på hjärtljudet och den sparka där inne hörde vi på apparaten, hon sa att den lever och mår bra där inne sa hon eftersom den sparka och hjärtat slog i 140 slag i minuten, men jag är ju endå orolig, om moderkakan lossnat dör bebisen direkt då ?
    Är det en total avlossning av moderkakan så har man ca 7 minuter på sej att rädda bebisen. Är det "bara" en liten bit som lossnar så får bebisen fortfarande syre och kan klara sej längre.
  • Billan n

men om nu en LITEN bit hade lossnat blöder man då oxå ?

Gravid i vecka 20
  • lurv

Billan n skrev 2008-09-29 20:11:57 följande:

men om nu en LITEN bit hade lossnat blöder man då oxå ?
    Kan inte svara säkert på det men rent logiskt sett så borde du göra det.
  • Billan n

okej....jag har ju ingen smärta eller blöder

Gravid i vecka 20
  • Emelianfian

Ring förlossningen för bästa svar!!!! Lycka till!

♥ Nellie 2oo712o7 ♥ Lillebror - BF 2oo9o112 ♥
  • Billan n

vill bara tala om att vi åkte och kolla upp detta och allt såg hur bra ut som helst, ÄNTLIGEN kan man pusta ut har varit så orolig över detta..

Nu sparkar den lille för fullt, sambon kände för första gången med handen på magen flera gånger irad idag Glad

Gravid i vecka 20
  • skruttiluttan
    Billan n skrev 2008-09-30 17:22:17 följande:
    vill bara tala om att vi åkte och kolla upp detta och allt såg hur bra ut som helst, ÄNTLIGEN kan man pusta ut har varit så orolig över detta..Nu sparkar den lille för fullt, sambon kände för första gången med handen på magen flera gånger irad idag 
    skönt!
    magdalena 041203 amanda BF 080924
Svar på tråden Hur känns det om moderkakan lossnar ?