• Anonym

NI som säljer smink?

jag har inte så mycket pengarn och skulle vilja sälja husvård och smink.

jag vill dryga ut månads budgeten lite.

jag undrar ni som säljer smink och huvård inte i butik utan mera som hemparty försäljare.

vilket märke säljer ni?
    vad kostar det att börja sälja? hur gör man för att komma i komtrak med företaget?

får man hjälp av andra säljare om man behöver med tips och råd?

vad kostar sminket. vilka fördelar finns det med era märken?

är dom testade på djur?

hur mycket tjänarna man per produkt?

jag har det inte allt gott ställt och vill var anonym av den anledningen då många känner mig här inne...

hoppas på svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 21:12
    några frågor till.

vad har ni i bas/underlags väg?

har ni kollektioner med färg smink varje år eller samma färger hela tiden?

vad har ni för husvård? alltså vad gör produkter?

• Svar på tråden NI som säljer smink?
  • Anonym

Säljer Mary Kay. Helt fantastiskt roligt!! I och för sig så kåstar det några tusen att starta upp, men är man ihärdig och får återkommande kunder så kan man ganska snabbt leva på det!! vet de som gått från andra arbeten till att sälja Mary Kay och idag försörjer sig på det. Men glöm inte att det är ditt eget företag och man måste jobba hårt.
    Annars kan man ju ha det som fritidsintresse men då bör man ha en annan inkomst. Som sagt, inköpen av grejerna du ska sälja kostar en del..

• Anonym

jag vill bara ha lite extra i månaden... vid sidan om mitt vanliga jobb..

har du lust att svara lite mera exakt på frågorna?

Anonym skrev 2008-09-29 21:09:09 följande:
    Säljer Mary Kay. Helt fantastiskt roligt!! I och för sig så kåstar det några tusen att starta upp, men är man ihärdig och får återkommande kunder så kan man ganska snabbt leva på det!! vet de som gått från andra arbeten till att sälja Mary Kay och idag försörjer sig på det. Men glöm inte att det är ditt eget företag och man måste jobba hårt.Annars kan man ju ha det som fritidsintresse men då bör man ha en annan inkomst. Som sagt, inköpen av grejerna du ska sälja kostar en del..
  • Anonym

tack men nej tack det är väl de enda jag inte kan tänka mig..

Dessie skrev 2008-09-29 21:11:19 följande:
    Kolla på www.oriflame.se
  • Anonym

Mary Kay har dåliga varor ( ja, jag har testat i omgångar ) samt att det är långt ifrån alla som kan hosta upp paket för rengöring från 1000-1500 per inköp. Förbered dig på att inte tjäna alltför stora stålar på det..

• Anonym

tack då ska jag inte satsa på dom..

någon eget tips?

Anonym skrev 2008-09-29 21:19:47 följande:
    Mary Kay har dåliga varor ( ja, jag har testat i omgångar ) samt att det är långt ifrån alla som kan hosta upp paket för rengöring från 1000-1500 per inköp. Förbered dig på att inte tjäna alltför stora stålar på det..
  • Anonym (Mary Kay)

Man måste inte köpa paket för 1000-1500 per inköp!! Man köper det man vill köpa....

Som jag sa tidigare så kostar det en del att starta upp, det gör det ju självklart oavsett vad du säljer eftersom du måste börja med att köpa in produkter!

Men man måste defenitivt ingenting. Sen väljer du helt själv vad du vill sälja dina produkter för och hur du vill sätta ihop dina paket. Tycker det fungerar bra!!

• Anonym

så dom har inga prislistor eller ett max pris som man ska ta ut?

Anonym (Mary Kay) skrev 2008-09-30 18:18:54 följande:

Man måste inte köpa paket för 1000-1500 per inköp!! Man köper det man vill köpa....Som jag sa tidigare så kostar det en del att starta upp, det gör det ju självklart oavsett vad du säljer eftersom du måste börja med att köpa in produkter!Men man måste defenitivt ingenting. Sen väljer du helt själv vad du vill sälja dina produkter för och hur du vill sätta ihop dina paket. Tycker det fungerar bra!!
  • Anonym

Om du bara vill tjäna lite extra pengar varför då inte vänd dig till kommmunen och ta någon form av uppdrag som ledsagare,kontkatperson ,godman eller sådan saker ok du blir inte rik på de men du får absolut i hop lite extra pengara varje månad.

Och dessutom gör en sammhälls insatts.

Eller försöka ssälja lite saker på tardera ja de är förviss osäker óm du får sälja och vad du får sålt där med vet du inte heler hur mycket extar du tjänar per månad.

Svar på tråden NI som säljer smink?