• Anonym

NI som säljer smink?

jag har inte så mycket pengarn och skulle vilja sälja husvård och smink.

jag vill dryga ut månads budgeten lite.

jag undrar ni som säljer smink och huvård inte i butik utan mera som hemparty försäljare.

vilket märke säljer ni?
    vad kostar det att börja sälja? hur gör man för att komma i komtrak med företaget?

får man hjälp av andra säljare om man behöver med tips och råd?

vad kostar sminket. vilka fördelar finns det med era märken?

är dom testade på djur?

hur mycket tjänarna man per produkt?

jag har det inte allt gott ställt och vill var anonym av den anledningen då många känner mig här inne...

hoppas på svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 21:12
    några frågor till.

vad har ni i bas/underlags väg?

har ni kollektioner med färg smink varje år eller samma färger hela tiden?

vad har ni för husvård? alltså vad gör produkter?

• Svar på tråden NI som säljer smink?
  • Lolilla

Lite frågor:

Vilka är bäst? Mary Kay eller Oriflame? Motivera gärna.
    Köper man färdiga standardpaket eller kan man göra sitt eget "startkit"?
    Får man sälja av deras produkter om man har en egen hemsida på nätet tex?
    Måste man gå deras kurser o.s.v?

• Anonym

finns de bara oriflame och mary kay?

• neela

Finns ett företag som heter Lr oxå säljer oxå smink o andra produkter

*Max 19/8-06 & Neo 3/7-08 *
  • Anonym (ja)

kan inte rekomendera mary kay.. vet att de som säljer talar sig varma för produkterna hur bra de är lättsålda. Har provat och upplever inte att de är bättre än billigare motsvarigheter. 1000-1500 är mycket pengar för en vanlig svensson att lägga upp för ansiktsserie. Speciellt då man kan enligt min uppfattning hitta lika bra produkter för 200. Deras smink upplever jag inte som någon hit. Men det är klart vet man att man har en kundkrets som återkommer och har råd att lägga ut på marykays produkter så är de ju ett bra sätt att tjäna pengar. Oriflame har ju bra och prisvärda produkter men du är inte den enda som inte kan samarbeta med dem...det är synd att det ska vara så för som sagt produkterna är bra i förhållande till pris. Ordna klädpartyn kan vara ett alternativ annars.

• Anonym

tack för din åsikt..
    anledningen till att oriflame inte är ett alternativ är att deras smink är väldigt allergi framkallande för känslighud och sådant smink vill jag inte sälja sedan kan inte oriflame ta på åt dig av detta fast flera människor blivit smink förgiftade av deras smink :S tråkigt men så är det.
    dom säger att deras smink ska vara så bra och ej allergi framkallande men det är extremt allergi frmakallande. :S

Anonym (ja) skrev 2008-10-03 12:28:05 följande:

kan inte rekomendera mary kay.. vet att de som säljer talar sig varma för produkterna hur bra de är lättsålda. Har provat och upplever inte att de är bättre än billigare motsvarigheter. 1000-1500 är mycket pengar för en vanlig svensson att lägga upp för ansiktsserie. Speciellt då man kan enligt min uppfattning hitta lika bra produkter för 200. Deras smink upplever jag inte som någon hit. Men det är klart vet man att man har en kundkrets som återkommer och har råd att lägga ut på marykays produkter så är de ju ett bra sätt att tjäna pengar. Oriflame har ju bra och prisvärda produkter men du är inte den enda som inte kan samarbeta med dem...det är synd att det ska vara så för som sagt produkterna är bra i förhållande till pris. Ordna klädpartyn kan vara ett alternativ annars.
  • Okaa san

Nej det har dom inte, det är ju helt olika beroende på vilken slags hud och så man har! Visst det är dyrt, MEN funkar de så är de värt pengarna. Har en som tjänar MYCKET pengar på de har har många nöjda kunder.

Anonym skrev 2008-09-29 21:19:47 följande:
    Mary Kay har dåliga varor ( ja, jag har testat i omgångar ) samt att det är långt ifrån alla som kan hosta upp paket för rengöring från 1000-1500 per inköp. Förbered dig på att inte tjäna alltför stora stålar på det..
    Life i fragile
  • Okaa san

haha, det var konstigt att det ger mig extra då!

Anonym skrev 2008-10-01 11:31:02 följande:
    att sälja smink ger inget extra sökt nåt annat
    Life i fragile
  • MsNemo

Mary kay har en kundnöjdhetsgaranti, som går in när en kund är missnöjd med sina produkter.

MK's produkter är inte testade på djur i ngt led och alla deras ansiktprodukter är olje och parfymfria, just pga att de inte ska kunna bli några allergiska reaktioner.
    Produkterna är mkt bättre än de som kostar ngn hundralapp, om man tar t ex en hudlotion så går en kräm av ett lite dyrare märke in i huden och mjukgör, medans det billiga lägger sig som en hinna och skapar en illusion av att mjukgöra.
    Sen så är produkterna dryga och räcker längre än de billigare märkena.
    Mary Kay har precis lanserat en helt ny make up serie med mineralsmink.

Och som sagt tidigare man blir inte 3 år i rad det mest säljande hudvårdsmäket i Sverige utan att ha bra produkter.

Ni som säger er inte vill rekommendera MK's produkter, vad har ni provat och hur länge har ni provat dem?
    Ge gärna lite mer konkreta exempel på vad som är dåligt.

Och en rengöring och fukt som är basen för hudvård kostar ca 700 kr och räcker i 3-5 månader, det kan jag faktiskt inte tycka är dyrt, men tanke på vad du får för det.
    Hur mkt pengar lägger man inte på annat strunt, som tidningar, godis, nya kläder, accessoarer, cigaretter (om man röker osv)
    För mig är det självklart att satsa på hudvård.
    För vad är det första du ser på en människa ???

Men alla har vi olika åsikter, och det är det som är så bra med det här landet.

• TigerLinn

jag säljer bla. artistys hud vård.
    dom har en sk nöjd kund garanti en 100% nöjd kund garanti.
    dom har hudvård för olika typer av hud gammal och ung och olika hus typer. sedan har dom smink.
    sminket är ej testat på djur och man får använda alla produkter coh är man inte nöjd får man skicka tillbaka dom använda sakerna coh för alla pengar tillbaka.

sedna har jag e. funkhouser NY som är ett makalöst bra mäske på make up samma garantier här.

alla produkter är billiga man kan även sälja hårvåd och kropps vård m.m m.m. inom detta..

om man bara vill vara hem försäljare.

en regörings serie för artistry räcker ca 6 månader för mig. och då kostar han ut till kunder under mellan 400-500kr har inte prislistan framme nu och priserna ändrasde nyligen och blev billigare.

• Boots

Jag sålde oriflame tidigare, och visst har dom billiga produkter,framförallt smink.
    Men jag tjänade inte 1 krona, bara en massa flaskor o burkar.
    Oriflame ger 20% förtjänst
    Mary kay ger 50% förtjänst.
    Har hudvårdsprodukter för Rosacea, atypiska eksem, ja alla hudtyper som kan blandas ihop(ej bara färdiga paket).
    I Mary kay kan du ha en hemsida och sälja gm den.
    Du börjar ha hudvårdsgrupper i ditt kök eller hemma hos en kund.
    Sätter själv dina priser om du t ex vill premiera en kund som handlar mkt eller bjudar in många nya till sina hudv el makeup grupper.
    Har alltid det senaste inom mineralmakeup.

• Boots

Det finns säkert många andra märken som är väldigt bra och säljer också, detta bara ett exempel!

Svar på tråden NI som säljer smink?