• Anonym

NI som säljer smink?

jag har inte så mycket pengarn och skulle vilja sälja husvård och smink.

jag vill dryga ut månads budgeten lite.

jag undrar ni som säljer smink och huvård inte i butik utan mera som hemparty försäljare.

vilket märke säljer ni?
    vad kostar det att börja sälja? hur gör man för att komma i komtrak med företaget?

får man hjälp av andra säljare om man behöver med tips och råd?

vad kostar sminket. vilka fördelar finns det med era märken?

är dom testade på djur?

hur mycket tjänarna man per produkt?

jag har det inte allt gott ställt och vill var anonym av den anledningen då många känner mig här inne...

hoppas på svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 21:12
    några frågor till.

vad har ni i bas/underlags väg?

har ni kollektioner med färg smink varje år eller samma färger hela tiden?

vad har ni för husvård? alltså vad gör produkter?

• Svar på tråden NI som säljer smink?
  • Anonym (Mary Kay)
    Svar på #9
    Det finns prislistor men det är mer en mall på produkterna där man ändå själv väljer att sätta egna priser.
    Ta gärna kontakt med någon där du bor via hemsidan, kanske boka en kostnadsfri hudvårdsklass och se vad det handlar om? Och sedan ta det därifrån.

Jag tycker det var hur kul som hellst, Man samlas på heldagskurser tillsammans med andra konsulter och provar på produkter.
  • tvillingarna svensson

Säljer Mary Kay & tycker det är kanon Jobbar bara så mycket jag själv vill & när jag vill. Att starta upp kostar 4625 (har jag för mig) & då får man varor för typ 11 tusen, jag sålde så jag fick ihop till insatsen på min första klass. Visst kan det uppfattas som dyrt, men sminket kostar inte mer än ett medel märke typ isadora & max factor & det räcker ju så länge.

Annars finns ju barnkläder, kryddor & sexleksaker att sälja & tjäna lite extra

Lycka till!

• Anonym

får av olika anledningar inte vara ledsagare...
    ingen psykiskt utan har med fysiska saker att göra.. men tack för tipset

Anonym skrev 2008-09-30 20:20:44 följande:
    Om du bara vill tjäna lite extra pengar varför då inte vänd dig till kommmunen och ta någon form av uppdrag som ledsagare,kontkatperson ,godman eller sådan saker ok du blir inte rik på de men du får absolut i hop lite extra pengara varje månad.Och dessutom gör en sammhälls insatts.Eller försöka ssälja lite saker på tardera ja de är förviss osäker óm du får sälja och vad du får sålt där med vet du inte heler hur mycket extar du tjänar per månad.
  • Maria 2

Tycker oriflame är ett bra tips.har själv sålt i flera år.man säljer lätt för flera tusen i mån och kan lätt tjäna tusenlappen på att bara lämna ut kat. och göra beställningar.sen får man ju då inte handla massa produkter själv.......Lycka till !

• Anonym

okej tror jag skrev de tidigare i tråden att de inte är ett alternativ pga hur dom behandlar vissa säljare och kunder..
    Maria 2 skrev 2008-10-01 00:34:44 följande:

Tycker oriflame är ett bra tips.har själv sålt i flera år.man säljer lätt för flera tusen i mån och kan lätt tjäna tusenlappen på att bara lämna ut kat. och göra beställningar.sen får man ju då inte handla massa produkter själv.......Lycka till !
  • Anonym (Mary Kay)

Eftersom man får 50% på sina ordrar så får man alltså varor för ca 11.000 när man startar upp. Men man betalas som sagt endast runt 4000 (Mindre än halva priset alltså) DET är bra priser!:) Sedan väljer man själv om man vill sälja billigt eller dyrt..

Gjorde en beställning alldeles nyss, mycket grejer till mig själv också:)

• Anonym

att sälja smink ger inget extra sökt nåt annat

• MsNemo

Säljer också Mary Kay, och kan som de lvriga här intyga att det är ett roligt och enkelt sätt att tjäna lite extra pengar.
    Produkterna är kanonbra och säljer sig själva. Kostar ngt mera, men de är otroligt dryga och finns i olika varianter till olika plånböcker. Det är det som är bra med MK, du kan skräddarsy en hudvärdsserie till olika kunder beroende på deras behov och plånbok.
    Investeringen och risken är liten, och du har alltid hjälp av din sales director som utbildar dig och coachar.
    Boka en hudvårdsklass så får du se vad det är.

Fördelen med MK är ju just att du får testa produkterna innan du köper dem.
    MK är för tredje året i rad Sveriges mest säljande hudvårdsmärke.
    Och som sagt är du redo att satsa så går det mkt väl att leva på inkomsten.
    Jag har valt lite mer hobbynivå, men får redan in ett par tusen extra i månaden, och jag började som konsult i maj. Har använt produkterna i snart 5 år.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-30 22:56:46 följande:
    får av olika anledningar inte vara ledsagare...ingen psykiskt utan har med fysiska saker att göra.. men tack för tipset
    Ledsagere kan vara fyskist de också inte ebart psykist.
  • Anonym

jag avr nog oklart jag blir inte beviljad det av fysiksa anledingar ppå mig själv.

Anonym skrev 2008-10-01 17:15:05 följande:
    Ledsagere kan vara fyskist de också inte ebart psykist.
Svar på tråden NI som säljer smink?