Inlägg från: Mullbäret |Visa alla inlägg
  • Mullbäret

Smärta under revbenen?

Hej! Jag skrev precis en tråd om det här i eftermiddags! Jag är (bara) i vecka 26 och har sedan en vecka tillbaka en återkommande brännande smärta under brösten/ovanför livmodern. I den tråden spekuleras det i allt från att det är magsyra, bebisen som trycker mot revbenen eller ev. muskeltöjning/muskeldelning. Men ingen verkar veta säkert. Bränner som sjutton gör det i alla fall för mig, framför att om jag ätit eller suttit still länge.

Hoppas att någon kanske vet mer säkert vad som orsakar smärtan och hur man lindrar det, i den här tråden. För jag blir verkligen tokig av det här!

Länk till den andra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m36721351.html

• Mullbäret

Ana: Jag lider ju också av det här, och är i vecka 26. Hur kom de fram att det var just tietzes? Och vad gör du åt det? Sängliggande?

Låter riktigt jobbigt!

• Mullbäret

Jessica Lindell: Jo, kan nog vara bebisen. Problemet för mig är att jag känner bebisen sparka på hela andra ställen, nedåt till exempel, medan jag känner den brännande smärtan (som ju sitter i alla fall 5 cm från livmoderns övre kant. Och jag märker av markant smärtökning när jag ätit eller suttit länge.

Svar på tråden Smärta under revbenen?