Inlägg från: Tingelina |Visa alla inlägg
  • Tingelina

Smärta under revbenen?

Tjoho, mitt första inlägg under tredje trimestern!

Jag är i v. 29 och det har börjat göra jävligt ont under de understa revbenen. Särskilt när jag sitter längre stunder. Jag har köpt en ny BH för jag tänkte att det var den som stramade men det ömmar ändå. Någon som känner igen det? Vad göra?

Är det livmodern som växt såpass högt redan? Jag har tre månader kvar, vart ska JAG få plats??

• Svar på tråden Smärta under revbenen?
  • Tingelina
    Jag är student och har massa föreläsningar att sitta igenom.. Snart känns det som att jag måste stå upp under föreläsningarna, 3 timmars härliga tråkiga irrelevanta föreläsningar...!

I vecka är du?
  • Tingelina

Hahaha, gud vilket bra inlägg gaffsan!! Jag brukar säga det till min sambo när han himlar med ögonen när jag för tusende gången klagar över fogarna och det högra benet som håller på att ramla av... Han skulle ALDRIG klara av det. Och om det var männen i världen som var gravida, så skulle man få betald ledighet från plusset tills barnet var 1 år gammalt.

• Tingelina

Jojo, NORMALT. Jag dör inte av det, men jag lider ju för det. Hehe, jag har också prövat det med att trycka neråt, men jag tycker inte det hjälper så värst. Och det är sant, det känns mer när jag ätit, så jag har försökt äta lite mindre också.

• Tingelina

Jag hittade det här på tietzes, inte så pålitligt och medicinskt kanske men lättläst - gastrolab.1g.fi/a015s.htm
    Om man går efter det så är det inte det som besvärar mig, för det ska göra ont vid ansträngning och jag får ont när jag sitter ner. Skönt att vara sjukskriven *avundsjuk*, jag kan inte bli sjukskriven pga att jag pluggar och ekonomin inte tillåter det..

• Tingelina

När brukar magen sjunka, i vilken vecka?

Svar på tråden Smärta under revbenen?