Hur firar ni Eid-al fitr?
Ja, som rubriken lyder :)
Ja, som rubriken lyder :)
Vi brukar be i Moskén på morgonen, salat al eid.
Då träffar man många goda vänner som man hälsar på. Sedan blir det en god middag med familjen. I år ska vi nog gå ut och äta. nu sitter jag här och klurar på vilken parfym min mamma gillar. Kan ju namnet på märket men kommer inte på vilken av dom det var.
Kan ju säga att Eid i Sverige inte är eid i ett "muslimskt" land. Inte lika mkt roligt som händer, men familjen är ju viktigast så vi umgås gott.
eid mubarak till er alla som firar
Moskébesök, presenter och god mat med familjen, ungefär som föregående skribent alltså
Jag funderar på om jag ska ge min sambo en present, han har ju fastat men inte jag. Dels för att jag är gravid och dels för att jag inte konverterat till islam.
Han säger att det är han som ska köpa presenter till mig och barnet, men det är ju han som har kämpat i en månad och inte jag :)
Vad tycker ni, present eller inte?
Anna, kanske laga god mat åt honom? det ska jag göra iaf... som Dolce sa, det är inte mycket som hända här.. mest umgås med min man och sonen eftersom familjen är i ett annat land.
Vi går till moskén på morgonen, sedan går vi hem och ger varandra presenter och sedan går vi och hälsar på vänner. Har ingen muslimsk familj här. Det är en trevlig dag.
anna
min man är också muslim.han berättade att han måste ge sin syster pengar.alltså bara tjejerna får pengar.resten hans fabröder mm ger vi chocklad eller liknande.i hans hemland måste hans andra släktingar lämna några pengar till hans mamma.
anna det var väll inte så dåligt grattis