Inlägg från: Anonym (boobs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (boobs)

Fula ärr efter bröstoperation?

Hej!

Någon mer som har fått fula ärr efter sin bröstoperation? Vad kan man göra åt det? Jag har provat salva som ska vara bra mot ärr men det har inte hjälpt. Oftast är det värst efter att jag har haft bh på mig, då kliar de också. När jag har bygel-bh på mig brukar det ibland kännas som om bygeln bränner mot ärren på något sätt. Det är ett år sedan operationen, är detta normalt? Det känns som alla andra säger att de har ärr som knappt syns. Det vill jag också ha.

• Svar på tråden Fula ärr efter bröstoperation?
  • Anonym (boobs)

Oj, det var fler svar än jag hade förväntat mig. Skönt att det verkar normalt i alla fall. De är inte jättebreda eller så, det är mest att de är röda. Ibland efter bh extremt mycket, nästan röd-lila aktiga. När jag var på återbesök på kliniken tog jag upp det med ärren men kirurgen sa att det inte var färdigläkt, att de kommer blekna mycket mer. Men än har de inte gjort det men då kommer det kanske. Och helt klart har jag dessa ärr hellre än brösten jag hade förut.

Har ni kanske tips på bra bh:ar utan bygel som ändå er bra stöd? Jag har bh i princip dygnet runt då jag tycker att det är obehagligt att sova utan. Fast på natten har jag sport-bh men den sitter lite tajt vid ärren så ska nog försöka hitta en annan.
    Tack för alla era svar, vad snälla ni är!

• Anonym (boobs)
    Anonym skrev 2008-09-30 21:22:06 följande:
    Du kan va lugn trådstartaren=)Mina ärr kunde vara ilsket röda, nästan mörklila just där bygeln hade legat emot, över 2år efter op.Nu 5år senare är de bara ljusrosa typ. =)
    Skönt att höra! Längtar tills mina också blir ljusa.
  • Anonym (boobs)

Jag tejpade ärren 6 månader som man skulle men tyckte nästan ärren var finare då än nu. Får väl köpa bh:ar som inte skaver och se om det blir bättre. Är det bra att lufta ärren även om det har gått lång tid? Tänkte att mina blir typ aldrig luftade eftersom jag sover med sport-bh. Men tycker att det är rätt obehagligt att vara utan också och vill ju inte att de ska bli hängiga.

• Anonym (boobs)

Kul med lite mer svar! Jag vet inte så bra hur jag läker ärr i vanliga fall för jag har aldrig sytt eller så tidigare, har bara haft småsår och det blir ju inte så mycket ärr av.

Har försökt lufta lite mer nu åtminstone och tycker faktiskt det har hjälpt en del. Har inte kollat på dom på länge men igår såg jag dom i spegeln och det såg bättre ut. Då bir man glad. Mina har inte direkt varit bulliga eller stått ut, det är mest att dom var/är så röda fortfarande. Men vet man att det är normalt att det tar tid är det ju lättare att stå ut med. Och när det verkar gå åt rätt håll.

Svar på tråden Fula ärr efter bröstoperation?