• Anonym (boobs)

Fula ärr efter bröstoperation?

Hej!

Någon mer som har fått fula ärr efter sin bröstoperation? Vad kan man göra åt det? Jag har provat salva som ska vara bra mot ärr men det har inte hjälpt. Oftast är det värst efter att jag har haft bh på mig, då kliar de också. När jag har bygel-bh på mig brukar det ibland kännas som om bygeln bränner mot ärren på något sätt. Det är ett år sedan operationen, är detta normalt? Det känns som alla andra säger att de har ärr som knappt syns. Det vill jag också ha.

• Svar på tråden Fula ärr efter bröstoperation?
  • Fru Jonna

Låter inte alls bra... Tycker du ska kontakta din klinik igen!

Framgång ger vänner, motgång prövar dem.
  • Anonym

har oxå gjort b. op. flera gnr. du måste ge de mer än ett år. tar längre tid än så..

kram

• Anonym

Håller med om att det tar längre tid än ett år, det kommer att blekna under flera år. Mina ärr syns också och kan bli lite röda vid skav av behå. Undvik bygel om det gör ont, jag har skippat det helt. Om ärren är jättefula tror jag man kan ta upp dom och sy om. Kanske nån annan gjort?

• Anonym

Jag har förminskat mina bröst, för 5år sen, mina ärr bleknar fortfarande!
    och sist för bara ett år sen hade jag ont av ärren, där bygeln hade setat..

Så det tar tid..

Men som jag ser det, hellre fula ärr än fula/stora hängande bröst.

• HW06

Mina ärr är oxå jättefula. Min man ville att jag skulle se om jag kunde få ut försäkringspengar för det då vi trodde de hade gjort fel, men så gjorde jag en titthålsoperation på magen som oxå blev fula ärr.
    Så jag struntade i att anmäla det, tänkte att min kropp har nog svårare att läka dem fina.
    Jag brukar oxå säga som föregående talare....hellre fula ärr, än de fruktansvärda fula brösten jag hade förr.

Mina kliar oxå förresten.

• Anonym

Ja mina kliade oxå förut, helt galet mkt ibland.

Men numera kliar de aldrig.

• Anonym

Håller helt med om hellre fula ärr än fula bröst Och för lite pengar kan man alltid få det tillsnyggat. Men vissa har fulare ärrläkning än andra, och ju yngre man är desto sämre.

• Anonym (boobs)

Oj, det var fler svar än jag hade förväntat mig. Skönt att det verkar normalt i alla fall. De är inte jättebreda eller så, det är mest att de är röda. Ibland efter bh extremt mycket, nästan röd-lila aktiga. När jag var på återbesök på kliniken tog jag upp det med ärren men kirurgen sa att det inte var färdigläkt, att de kommer blekna mycket mer. Men än har de inte gjort det men då kommer det kanske. Och helt klart har jag dessa ärr hellre än brösten jag hade förut.

Har ni kanske tips på bra bh:ar utan bygel som ändå er bra stöd? Jag har bh i princip dygnet runt då jag tycker att det är obehagligt att sova utan. Fast på natten har jag sport-bh men den sitter lite tajt vid ärren så ska nog försöka hitta en annan.
    Tack för alla era svar, vad snälla ni är!

• Anonym

Du kan va lugn trådstartaren=)
    Mina ärr kunde vara ilsket röda, nästan mörklila just där bygeln hade legat emot, över 2år efter op.
    Nu 5år senare är de bara ljusrosa typ. =)

Svar på tråden Fula ärr efter bröstoperation?