• Anonym (boobs)

Fula ärr efter bröstoperation?

Hej!

Någon mer som har fått fula ärr efter sin bröstoperation? Vad kan man göra åt det? Jag har provat salva som ska vara bra mot ärr men det har inte hjälpt. Oftast är det värst efter att jag har haft bh på mig, då kliar de också. När jag har bygel-bh på mig brukar det ibland kännas som om bygeln bränner mot ärren på något sätt. Det är ett år sedan operationen, är detta normalt? Det känns som alla andra säger att de har ärr som knappt syns. Det vill jag också ha.

• Svar på tråden Fula ärr efter bröstoperation?
  • Anonym (boobs)
    Anonym skrev 2008-09-30 21:22:06 följande:
    Du kan va lugn trådstartaren=)Mina ärr kunde vara ilsket röda, nästan mörklila just där bygeln hade legat emot, över 2år efter op.Nu 5år senare är de bara ljusrosa typ. =)
    Skönt att höra! Längtar tills mina också blir ljusa.
  • Anonym

På Lindex har jag köpt bygellöst liksom på Twillfit. Ibland har jag sportbehå, finns släta mjuka på Lindex. Så fort det skaver blir det som sagt lilarött, för mig är det nästan två år sen. Tror inte det är bra om man vill att det ska blekna.

På ställen det blir väldigt irriterat kanske man borde ha tejp, men det känns ju konstigt efter så lång tid.

• HW06

Mina är jättebreda men, men så länge de inte hänger gör det ingenting och gubben tycker jag är sexig ändå

• evaviola

Hur länge tejpade du dina ärr? Jag tjpade minst ett halvår efter operationen. Det är nästan rxakt 6 år sedan och jag kan fortfarande än idag få skitont på ärren om någon kommer åt dom. Det tar mååånga år för ärr att läka.

• Anonym (boobs)

Jag tejpade ärren 6 månader som man skulle men tyckte nästan ärren var finare då än nu. Får väl köpa bh:ar som inte skaver och se om det blir bättre. Är det bra att lufta ärren även om det har gått lång tid? Tänkte att mina blir typ aldrig luftade eftersom jag sover med sport-bh. Men tycker att det är rätt obehagligt att vara utan också och vill ju inte att de ska bli hängiga.

• evaviola

Anonym (boobs) skrev 2008-10-01 09:50:30 följande:

Jag tejpade ärren 6 månader som man skulle men tyckte nästan ärren var finare då än nu. Får väl köpa bh:ar som inte skaver och se om det blir bättre. Är det bra att lufta ärren även om det har gått lång tid? Tänkte att mina blir typ aldrig luftade eftersom jag sover med sport-bh. Men tycker att det är rätt obehagligt att vara utan också och vill ju inte att de ska bli hängiga.
    Brösten blir inte hängigare för att du sover utan bh. Jag tror att det bara är bra att sova utan.
  • Anonym

Det borde ju vara bätre att lufta ärren än att ha något dygnet runt som skaver mot dom, tror jag Själv har jag inte behå alls hemma.

• Anonym

Jag var 20 när jag gjorde min op och efter mer än 5 år så var dom nästan bort (är 35 nu)

Jag gjorde en förminskning så jag hade enormt mycket ärr.

• Fru Jonna

Oj oj, inser nu att jag måste haft väldig tur då...!

Har inte haft problem med ärren alls och dom syns knappt...

Synd att det inte blir så för alla!

Framgång ger vänner, motgång prövar dem.
  • Mammis70

Hur fingera en bröstoperation? Tacksam för svar! Tack i för hand.

Svar på tråden Fula ärr efter bröstoperation?