Inlägg från: Piastowska |Visa alla inlägg
  • Piastowska

Får ont i höften/benet när jag sover - tips?

Hej!

Som rubriken säger; jag får så förbannat ont i höften och benet när jag sover på sidan, så jag måste vända mig om var 30 minut.
    Att sova på rygg är inte ett alternativ.
    Benet domnar inte utan det mer börjar mola och värka, överbelastat liksom.
    Väntar tvillingar och är i v 32 och lite tyngre än vanligt.
    Är det fogarna som krånglar?
    Men varför gör det då ont i låret/knät oxå?
    Sover med kudde mellan knäna och även underbenet raklångt så det inte ska få för mycket tyngd på sig, men det gör varken till eller från.
    Någon som känner igen sig och som har tips att ge?
    Har 8 veckor kvar som jag hoppas jag kan knipa ihop, men fasar för att det blir värre och värre.

• Svar på tråden Får ont i höften/benet när jag sover - tips?
  • Piastowska

Tusen tack för alla svar, vad glad jag blir.
    Skönt att flera känner igen detta.
    Hade en aning om att det var fogarna, men var inte säker.
    Har ju inte kännt av detta i all år innan, så det ä ju helt klart nåt nytt.....
    Har troligen en bäckenbottenuppluckring, men framtill vid blygdbenet, så det kan ju vara en följd av det.
    Funderade även på om jag hade för hård säng. Har haft diskbråck tidigare så därför väljer jag hård säng. Men av den anledningen var jag oxå tveksam till ischiasnerven för den kändes inte så när jag var som dåligast med diskbråcket. Men det blir kanske en kedjereaktion från höften...
    Men att testa en större kudde eller flera är helt klart målet till inatt.
    Feedback kommer i morgon :)

• Piastowska

Kuddarna ja :)
    Varje gång valen (dvs jag) vänder mig i sängen måste ju kudden med så sambon har fått både en och 2 smällar, kuddkrig liksom...

• Piastowska

Nä tjejer, det funkade inte bättre!
    Har nu testat med högre, fylligare kudde i 2 nätter och känner ingen skillnad.
    Nåt jag kom att tänka på som jag inte nämnt i min ursprungsfråga:
    Jag har inte ont i benet som ligger uppåt, dvs mot taket utan benet jag ligger på.
    Är det mjukare madreass ändå som gäller här?

• Piastowska

Tack för fler tips!
    Ja, det är dagarna man får ta igen det på.
    Hatar dock känslan när man ska lägga sig på kvällen "ok, here we go again, hur jobbig blir denna natt". Lite ångest nästan!

• Piastowska

Ja, man får se det som en bra förberedelse att nätterna kommer inte bli demsanna igen :)
    Stackars sambo bara som störs konstans av allt springande och stånkande. Men han måste oxå förbereda sig å andra sidan, för vi väntar 2 småttingar så han lär inte bli sysslolös :)

Svar på tråden Får ont i höften/benet när jag sover - tips?