• annroll

    Hur länge tar de=

    Hur länge tar de om man ska bli igångsatt för att föda änglabarn?

  • Svar på tråden Hur länge tar de=
  • ThereseNyman

    Av min erfarenhet, (jobbat på förlossning) brukar man göra det så fort som möjligt, men oftast inom ett par dagar.

    Är det du som är drabbad beklagar jag verkligen din stora sorg!


    ~~ISABELLE 020915 & LUDWIG 050404 & LILLSKRUTTAN BF 080930~~
  • Busan77

    Hej!
    Det är lite olika. Vi fick beskedet på en måndag, sedan fick vi sova hemma över natten (valde själva att åka hem istället för att sova på sjukhuset). Kom tillbaka på tisdag morgon för igångsättning.

  • Pajasmamman

    Om det är du som ska föda ett änglabarn så är jag så ledsen för din skull.
    Vi fick beskedet på en tisdag kväll, valde att åka hem och sova över natten. Kom tillbaka till förlossningen på onsdag morgon, först tog de en massa prover och vi fick träffa kuratorn. Klockan 11.20 satte de den första gelen, min dotter är född 04.48 på torsdagen.
    Varma kramar till dig.

  • Busan77

    Glömde skriva att är det du som ska föda änglabarn så är jag väldigt ledsen för din skull. Skickar många varma kramar!

  • Kattis1

    Är så ledsen för din skull!
    Många varma styrkekramar!!!
    Kattis-Änglamamma till Julia

  • annroll

    Men jag vill inte va där så länge. Jag vill hem. 8 ska de sätta igång mig. Jag vill inte va där över natten.

  • annroll

    formulerat mig skumt, menar hur l¨åmgt tid de tar från att man blir igångsatt till att bebisen är ute. O ja, de ejag som ska föda....

  • Tulpan74

    annroll: Vad ledsen jag är för din skull!

    Det tar olika lång tid efter igångsättningen,precis som vid en vanlig förlossning. För vissa tar det ett par dygn. För mig gick det väldigt fort, jag fick hormonet kl 16 och vår pojke är född kl 23.36.

    Det kan vara så att du vill vara kvar över natten, särkilt om du känner att du vill vara kvar med ditt barn. Och man är så omtumlad efteråt att det kanske kan vara bra att vara kvar. Självklart bestämmer du själv. Jag ville bara säga att du kanske ändrar dig...

  • jagäraf

    För mig tog det nästan ett dygn innan han kom ut. Kram!

  • annroll

    Jävlar. Jag vill ju att de ska ta typ några timmar. Kan de inte ösa på dosen? Va fan, jag ligger ju int där för at de e kul!! så jväla sjukt de där. jag vill ha snitt. eller nej, men ja vill att de ska gå snabbare.

Svar på tråden Hur länge tar de=