Inlägg från: Svarta katten |Visa alla inlägg
  • Svarta katten

Katt som kräks ofta!

Hej!

Hur ofta kräks era katter?

Min katt kräks flera gånger i veckan. Det som kommer upp är framförallt vätska och hår. Det beror förstås på hur nära inpå han har ätit.

Men frågan jag ställer mig är om detta är normalt. Alltså det är ju normalt att spy upp hår, men gör de det flera gånger i veckan?

Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Katt som kräks ofta!
  • Svarta katten

Katten är 14 år och jag tycker att han kräks oftare den sista tiden. Det är en vanlig bondkatt. Han äter också sämre nu för tiden.
    Jag har varit hos veterinären pga att han inte äter lika mycket som förr, men de kunde inte hitta nåt fel. Vi pratade dock inte om att han kräks ofta, det är nåt jag lagt märke till nu på senare tid. Är ju orolig att det är nåt galet förstås.

Men era katter kräks alltså inte ofta?

• Svarta katten

Tack för alla svar!

Min katt är tyvärr allergisk mot olika ingredienser i fodret så han äter specialmat från djuraffären. Det låter ju annars bra med mat mot hårbollar.

Det var faktiskt en växt som jag märkte att han tuggade lite väl ofta på, så jag kollade upp om den var giftig, men det var den inte. Jag har i alla fall flyttat på dem så han inte kommer åt dem.

Han äter fortfarande väldigt dåligt mot vanligt, men han får i alla fall i sig det mesta till slut.

Jag ska höra av mig till veterinären om nån månad igen så ska de ta nya prover. Det är bara ett par veckor sen vi var där då de inte hittade nåt fel.

Svar på tråden Katt som kräks ofta!