• FruNaftra

Bruttolöneavdrag

Tack för infon, TS! Jag har mailat min löneadministratör nu och hoppas jag får svar i början på nästa vecka =) HOPPAS HOPPAS!!!

Jag jobbar på ett stort företag så jag tycker inte de borde säga nej för att de inte vet hur man gör eller saknar resurser att genomföra det administrativa arbetet. Om även DE tjänar en slant på det så borde de bli intresserade och säga ja, kan man tycka. Speciellt nu när det är så stort fokus på kostnadsbesparingar.

• FruNaftra

Nu har jag fått svar från min arbetsgivare och de säger JA till bruttolöneavdrag. De har däremot inga rutiner för detta och vet inte hur de ska gå tillväga. Jag hänvisade till skatteverket. Hoppas jag får svar snart =)

• FruNaftra

Nej det kvittar, huvudsaken är att ditt jobb får fakturan inskickad. Jag ska scanna in fakturan till löneadministratören så drar de det bara från lönen.

Lillsnörpa skrev 2008-12-17 11:21:48 följande:
    Måste fakturan vara utställd i företagets namn, eller... spelar det ingen roll?
  • FruNaftra

Lycka till =) Det går säkert jättebra

Lillsnörpa skrev 2008-12-19 12:26:18 följande:
    Ska prata med min chef typ NU! eller i alla fall snart... *pustar lite* alltid jobbigt att prata om privata saker på jobbet... å andra sidan påverkar IVF behandlingen sannolikt min arbetsinsats så det är väl lika bra att de vet om det. /Lillsnörpa
Svar på tråden Bruttolöneavdrag