• Jalica

Var köper ni helst era möbler?

Lite nyfiken av mig och eftersom jag jobbar i branchen så undrar jag:
    Var köper ni era möbler?
    Ikea, Jysk, Mio, EM möbler, Rum mfl......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 13:09
    Själv har vi möbler från Ikea, EM, Mio, blocket=vet ej varifrån dom kommer, hemmagjort, Jysk, miljögården, loppis,

• Svar på tråden Var köper ni helst era möbler?
  • AstraTrillian

Gärna och ofta blocket (även beg ikea prylar) men vi har även grejer från ikea, mio, stalands etc. Små detaljer som lampor och kuddar gillar jag att fynda i udda butiker, nya favoritbutiken är en skånsk gårdsbutik/importfirma (new wayes).

• Marie IE B

Helst skulle jag köpa alla mina möbler på Severins eller Svenssons i Lammhult. Nu ser inte verkligheten ut så utan de möbler vi har kommer från:
    köksmöbler: Mio
    tv-soffa: Severins
    tv-soffbord: IKEA
    matgrupp: Mio
    soffgrupp: Mio
    sideboard: Severins
    säng: Mio

• Mollymajs

Olika va vi ska ha. Nu senast har vi bytt ut allt i vardagsrummet och det blev saker från olika butiket. Soffa från Törnvalls Möbler i Mörlunda, Tv bäng EM severins, matsalsbord Ståhls Möbler i trekanten och skänk från Jysk.

• Lilith74

Å... nu börjar jag fundera på var våra saker kommer ifrån...

soffa - syrrans begagnade Ektorp från Ikea
    soffbord - från matvarukedjan supervalu på Irland, man samlade kuponger och fick bordet. Sedan har jag målat det med äggoljetempera
    Skrivbord/databord: Från min farmorsmor
    Skänk: Liten möbelaffär på Irland
    50-talslampor, 2 st från olika loppisar med nya skärmar på den ena
    Bordslampor - mest Ikea
    Bokhylla - Blocket, gammal Ikea
    Köksbord - från rivningshus på Västkusten, det är byggt 1820 och har träspik
    Köksstolar - möbelaffär på Irland
    Barnsängar - Ikea
    Vår säng - Mio
    Sängbord - det ena Ikea, det andra soptipp på Irland
    Fåtöljer - från mammas faster, omklädda förra året
    Nästan allt i dotterns rum är från Ikea, nytt eller beg från Blocket

• Elsans

Har mest från mio men om jag inte behövde bry mig om vad det kostar skulle det bli Bolia eller Boconcept.

• skåne tjej

Jag gillar faktiskt Ilva skarpt. Inspirerande butik, bra utbud och vettiga priser.

Annars så är jag väldigt förtjust i Sia, House Doctor, Bruka Design + lite andra mindre kända märken som man kan hitta i div. lantliga butiker.
    Även Blocket kan bjuda på en del fynd

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • mommys minute

Är det dyrt att ta med sig möbler från utlandet?

• La Lola

Blocket i första hand.

Sen möjligen Ikea eller en lokal möbelaffär (billig).

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • WilliamNellyJamie

lite blandat typ bokhyllor och tvbänkar, köksbord m.m ikea

några utvalda från mindre affärer

soffa  från mio

säng mio och ikea

soffa nr 2 från bo concept

William -98 Nelly -04 Jamie -07 Bebbe -Juni 09
  • MarySue

gotland@asahantverk.se
    riktigt massiv trä som aldrig går sönder och man kan önska vad man vill gammalt utseende nytt storlek alla möjliga möbler...
    och billigt om man jämför andra trä möbler.
    tv bänkar hyllor skitfina skåp!portot blir inte så saftigt om man inte beställer en stor dörr eller så...vi åker och hämtar blir ju billigare ändå om man jämför.och så passar vi på att ha semester

annars blir det mycket ikea lite tråkigt...

• Tinkerbelle

Vi gillar faktiskt både IKEA´s och MIO´s möbler, fast det verkar vara "fult" att tycka så.  

Från MIO har vi på ett ugnefär;

* kökssoffa, köksbord, lampor, några hyllor, mattor

Från IKEA har vi på ett ugnefär;

* soffbord, bokhyllor, barnkammar inredning, hatthylla, köksstolar, min skrivbords möbel, lampor, madrasser, skänk, sängbord, en fotölj till lillans rum, ska köpa en schäslong

Från EM har vi;

* en bänk med förvaring i, soffa (men den ska bytas ut mot en MIO soffa när vi flyttar).
    Gillar inte EM eftersom de schabbalt så mycket med beställningar och det tar evigheter att få sakerna ma vill ha.

Sen har vi en del specialdesignat (som gardiner, sänggavel och säng underrede) samt visst arvegods som sambons arbetsrums inredning. Och en del anat från andra små ställen.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MarySue

jag tycker inte det är fult med ikea,det är bara lite tråkigt att det lätt blir att allt kommer från ikea eftersom deras grejer både är billiga och bra.
    kul med variation och möbler med lite historia oxå!!tycker jag.

• MagganSven

En ny butik Möbelhuset Sängkammarn som säljer Hersdal, Grand design (stjärnkuddar)och väldigt snygga designmöbler
    www.sangkammarn.se

• dålli

loppis och antikaffärer om jag får välja och basgrejer från ikea.

Svar på tråden Var köper ni helst era möbler?