• Jalica

Var köper ni helst era möbler?

Lite nyfiken av mig och eftersom jag jobbar i branchen så undrar jag:
    Var köper ni era möbler?
    Ikea, Jysk, Mio, EM möbler, Rum mfl......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 13:09
    Själv har vi möbler från Ikea, EM, Mio, blocket=vet ej varifrån dom kommer, hemmagjort, Jysk, miljögården, loppis,

• Svar på tråden Var köper ni helst era möbler?
  • Lilith74

Helst på auktioner på landet eller på Blocket. Vi har bara en grej från Ikea, det är soffan som är begagnad. Vi har mycket ärvda grejer också och jag gillar att handla på affärer som det bara finns en av, alltså inga kedjor. Jysk skulle jag aldrig sätta min fot hos.

• Pikku Enkeli

De som inte sambon tillverkas köps oftast begagnat... Kan inte minnas att vi köpt en enda möbel på en möbelaffär faktiskt... Soffa kommer att behövas i framtiden och då är IKEA eller vårt lokala Möbelhuset troligast inköpsställen. Säng kommer troligen också inhandlas i framtiden och då är SOVA det troliga inköpsstället.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • mommys minute

helst eller blir tvugna till? Vi väljer oftast IKEA eftersom det är mycket dyrare på andra ställen. Det är liksom ingen idé att gå någon annanstans överhuvudtaget. Vem skulle inte vilja gå till de dyrare ställena om man hade råd?

• Jalica
    Svar på #4

mommys minute skrev 2008-10-01 13:46:50 följande:
    helst eller blir tvugna till? Vi väljer oftast IKEA eftersom det är mycket dyrare på andra ställen. Det är liksom ingen idé att gå någon annanstans överhuvudtaget. Vem skulle inte vilja gå till de dyrare ställena om man hade råd?
    Lite nyfiken....vilka ställen menar du som är dyrare?
  • mommys minute

Alla andra ställen i stan. dvs EM, MIO,miljöbutiken plus de ännu dyrare som man inte vet namnen på. Vi köpte en madrass från Jysk en gång, men den var värdelös efter ett år. varför köpa ett dyrt original när det finns en billigare kopia på IKEA tex. IKEAs möbler håller bra tills man tröttnat och vill ha nytt. Det enda vi inte köper hos dem är soffa, men då fick vi tag på en billig soffgrupp på miljöbutiken. Vi har inte heller köpt soffbord på IKEA för de är så fula. Men så har vi inget heller för vi kan inte hitta något snyggt och billigt.

• mommys minute

Jag skulle aldrig belåna mig för att köpa möbler så då finns det inga alternativ. Jag jobbade extra en månad för att kunna köpa soffgruppen..

• Kjell2

Helst: GAD, Norrgavel, Svenskt Tenn, lokala snickaren, antikvariat
    Vanligast: IKEA

/Kjell

• rosyposy

MIO eller de lokala "små" butikerna

• Hemlighet

Ikea blir det för våran del.
    Där har man råd att köpa lite mera
    Och att det passar för våran stil vi vill ha i hemmet

Svar på tråden Var köper ni helst era möbler?