• Anonym (mobbad)

mobbning i gymnasiet

Hej.

Jag måste få lite råd. jag känner mig helt slut.
    Nu är skolan igång efter sommarlovet igen och jag har äntligen börjat sista året i gymnasiet.

men jag vet inte hur jag ska orka. i 2 år har jag haft ångest över att gå till skolan för att jag blir utsatt för mobbing av vissa som går i min klass.
    och det fortsätter fortfarnade.

när jag kommer hem så använder de internet för att trakkasera mig på alla tänkbara sätt, men i skolan är dom "normala" som lärarna inte ser och då tror inte lärarna på mig när jag berättar.

nu har dom lyckats få allt till att det är mitt fel. jag vet inte hur men min mentor säger att jag måste ändra mig själv att det är mitt fel att jag uppfattar saker dom eleverna gör som mobbing.

jag känner att ingen lyssnar på mig, ingen orkar bry sig.

• Svar på tråden mobbning i gymnasiet
  • Anonym (hmm)

vad är de dom säger, hur fick dom de till att de var du som måste ändra dig?

• Anonym

Spara allt som skrivs på datorn. Det gjorde min dotter. Vi konfronterade tjejerna som skrev om och till henne, samt deras föräldrar. Det blev ändring snabbt kan jag säga!

• Anonym (mobbad)

jadu, under 2år så har dom hunnit säga det mesta. Dom fotograferar när jag gör redovisningar i skolan och lägger ut det på internet med elaka texter.
    om jag berättar nåt i skolan om nåt som gör mig glad så skriver dom det på internetsidor med elaka kommentarer osv.

min mentor säger att jag ska ignorera det att jag får skylla mig själv om jag tar åt mig osv.

• Anonym

Din mentor kanske upplever saken mer objektivt än du själv gör? Nu menar jag inte att förringa dina upplevelser, utan att det kanske faktiskt ligger nåt i vad din mentor säger?

• Anonym (mobbad)

Det är bara så jobbigt, för det känns som om jag står helt själv i det här. Jag har ingen att prata med i skolan. Jag bor själv så jag har inte mina föräldrar i närheten som jag kan prata med eller nåt.

Nu har jag blivit gravid också, och nu har dom lagt ut bilder på sig själva där dom gjort sig själv tjocka och skriver massa elaka kommentarer om att vara gravid osv.

Hom hånar allt jag står för.

Jag är kristen och går i kyrkan. och tro mig, det har jag fått höra om, massa gånger.

• Anonym (:()

Jag känner igen det där,dock var jag inte gravid utan jag var tjock.
    Jag förstår inte vad din mentor menar, man ska aldrig förminsta någons upplevelser!
    Pappan till barnet är det någon som kan ställa upp?

• Coccolina

Jag vet lite om vad du går igenom. Var mobbad hela min skol tid fram till gymnasiet där de valde att köra med utefrysning istället i de flesta fall även om mobbing skedde även där.
    Men jag slapp påhopp på internet. Var få som använde det då utan det var faktiskt min fristad där ingen kunde röra mig eller komma åt mig...

Det enda råd jag kan ge dig är att finna styrka i dig själv. Skaffa dig vänner utanför skolan. Intressen och saker som du tycker om som kan hålla dig flytande det året som är kvar. Lita på dig själv och din egen styrka. LÅT DEM INTE VINNA!!

I mitt fall lyckades de till och med förstöra min student... Men jag tänker inte låta dem vinna över mig! Låt dem inte sätta sig på dig! Blocka dem på internet. Försök ignorera. Om du låtsas som inget så har de förlorat sin styrka mot dig det de vill är ju att du skall reagera för det gör dem starka! Var den starka istället!!!

Du kan skriva till min inbox om du vill ha mer stöd också...
    ..*kram*...

Life's a bitch get used to it!!!
  • Coccolina
    Anonym (mobbad) skrev 2008-10-01 14:48:36 följande:
    Det är bara så jobbigt, för det känns som om jag står helt själv i det här. Jag har ingen att prata med i skolan. Jag bor själv så jag har inte mina föräldrar i närheten som jag kan prata med eller nåt.Nu har jag blivit gravid också, och nu har dom lagt ut bilder på sig själva där dom gjort sig själv tjocka och skriver massa elaka kommentarer om att vara gravid osv.Hom hånar allt jag står för.Jag är kristen och går i kyrkan. och tro mig, det har jag fått höra om, massa gånger.
    Kyrkan var min fristad i många år. Tron har hjälpt mig på många sätt. Fick också höra saker för att jag var kristen. Så det där känner jag igen... kunde till och med bli påhoppad av vissa lärare för att de tyckte jag var "en sån där konstig kristen"...
    Har du ingen i kyrkan du kan prata med?
    Själv hittade jag styrka i att läsa... Alla typer av böcker och även bibel... En av mina ledare i kyrkan påpekade engång för mig att "var inte rädd" står 365 gånger i bibel. Engång per dag.  Tanken på det hjälpte mig...
    Life's a bitch get used to it!!!
  • Anonym (mobbad)

Jo pappan till barnet är mitt största stöd just nu. Han har inte brytt sig tidigare men när dom börjar håna min graviditet så blev han arg. Men det finns endå inte mycket han kan göra åt saken. Han försöker stödja mig och det är jag glad för. men jag vill bara att dom slutar hålla på!

Anonym (:() skrev 2008-10-01 14:51:37 följande:

Jag känner igen det där,dock var jag inte gravid utan jag var tjock.Jag förstår inte vad din mentor menar, man ska aldrig förminsta någons upplevelser!Pappan till barnet är det någon som kan ställa upp?
  • Anonym (:()

Det förstår jag, men han borde väl kunna hjälpa dej att säga till dom, eller se till att någon annan vuxen reagerar?
    Jag hoppas det ska lösa sig för dej!

Anonym (mobbad) skrev 2008-10-01 15:05:03 följande:

Jo pappan till barnet är mitt största stöd just nu. Han har inte brytt sig tidigare men när dom börjar håna min graviditet så blev han arg. Men det finns endå inte mycket han kan göra åt saken. Han försöker stödja mig och det är jag glad för. men jag vill bara att dom slutar hålla på!Anonym (:() skrev 2008-10-01 14:51:37 följande:
Svar på tråden mobbning i gymnasiet