• Anonym (Ragnhild)

Tjejer som gillar tjejer

Här är en snacktråd för oss tjejer som är nån sorts intresserade av andra tjejer på mer än kompisplan. Det är inte en tråd där vi söker efter andra att ha sex med utan en tråd där man kan prata om allt utan att vara OT men känna samhörigheten med andra som vet hur det känns att gilla andra tjejer. Iallafall jag har behov av en sån tråd. Hoppas nån mer har det. Anledningen till att jag lägger den under sex och samlevnadsforumet är främst att jag själv vill vara anonym eftersom jag inte är "ute" och jag kan tänka mig att det finns andra i samma situoation. Men tänk på att om ni är anonyma, välj en tillfällig signatur och håll er till den så vi inte har 14 Anonym som man inte kan ha koll på vem som sagt vad. =)

• Svar på tråden Tjejer som gillar tjejer
  • Licens To Kiss

Problemet är just att större delen av bisexuella vill ha en man att bo ihop med och gift med men gärna en het brud vid sidan om på ett hörn.

SCSI skrev 2008-12-28 20:35:08 följande:
    Och jag är med på Himmelkropps resonemang. Som bisexuell blir man antingen klassad som smygflata som bara inte vågar ta steget fullt ut, eller som hetero som bara vill vara lite cool. *suck*
  • Mollie B

Min erfarenhet när jag dejtat eller varit tillsammans med nån tjej så får jag bevisa dubbelt upp att jag är seriös, mycke just för den där Bi-stämpeln. Och det har verkligen tagit mycke ork och energi att övertyga personen om att ens känslor är sanna och äkta. Därför har jag vid vissa fall dragit mig undan, för jag har inte orkat ta "kampen".

• Licens To Kiss

Förstår de!! Jag är flata och haft relationer med bi som är seriösa och tvivlar inte på de men sen så finns stämpeln som gör att många flator inte intressera sig för bi-tjejer. Pallar inte de här och undra om de är seriöst om hon ena dan ska tycka man är okej för att andra dan välja en kille.

Mollie B skrev 2008-12-28 22:13:54 följande:

Min erfarenhet när jag dejtat eller varit tillsammans med nån tjej så får jag bevisa dubbelt upp att jag är seriös, mycke just för den där Bi-stämpeln. Och det har verkligen tagit mycke ork och energi att övertyga personen om att ens känslor är sanna och äkta. Därför har jag vid vissa fall dragit mig undan, för jag har inte orkat ta "kampen".
  • Mollie B
    Svar på #434
    Ja du det är inte lätt.. och det är så svårt att "övertala" någon som tvivlar och "har varit med förr". Och jag är/var inte den typ av person som tyckte det var så lätt att blotta sina känslor utan går lite försiktigt fram.. så det satte ju bara ännu mer vatten på kvarnen. ;)
    Jag och min tjejkompis (som e homo) har haft några långa "intelligenta" diskussioner om detta ämne också över en... två Bag in box:ar.. ;)
  • Licens To Kiss

Vad säger hon? Är Bi-tjejer nåt hon ens tänker bekanta sig med för ev förhållande?

Mollie B skrev 2008-12-28 22:28:12 följande:

Svar på #434Ja du det är inte lätt.. och det är så svårt att "övertala" någon som tvivlar och "har varit med förr". Och jag är/var inte den typ av person som tyckte det var så lätt att blotta sina känslor utan går lite försiktigt fram.. så det satte ju bara ännu mer vatten på kvarnen. ;) Jag och min tjejkompis (som e homo) har haft några långa "intelligenta" diskussioner om detta ämne också över en... två Bag in box:ar.. ;)
  • Mollie B
    Himmelkropp skrev 2008-12-28 22:30:27 följande:
    Vad säger hon? Är Bi-tjejer nåt hon ens tänker bekanta sig med för ev förhållande?Mollie B skrev 2008-12-28 22:28:12 följande:
    Hon vill ju helst ha en flata.. men hon håller dörren på glänt. Det finns ju faktist såna "deltids flator" som faktist på riktigt blir vrål kär och inte letar efter karl vid sidan om. ;) haha...
  • SCSI
    Svar på #432
    Nä, problemet är att de bisexuella som vill det är de som hörs och märks, och därför tror folk tillslut att det är så man är om man är bisexuell.
  • Licens To Kiss

Japp.

SCSI skrev 2008-12-28 22:43:11 följande:
    Svar på #432Nä, problemet är att de bisexuella som vill det är de som hörs och märks, och därför tror folk tillslut att det är så man är om man är bisexuell.
  • Licens To Kiss

Hihihi okej!

Mollie B skrev 2008-12-28 22:36:55 följande:

Hon vill ju helst ha en flata.. men hon håller dörren på glänt. Det finns ju faktist såna "deltids flator" som faktist på riktigt blir vrål kär och inte letar efter karl vid sidan om. ;) haha...
  • lollisen

Nu fattar jag ingenting! :-O

Diskriminerar och drar ni Bi över en kant här eller vadå? :-O

Oj oj oj... Mobbing! Fyyyya er... :-P

Svar på tråden Tjejer som gillar tjejer